خروج اتوبوس از جاده سمنان/ 8  نفر مصدوم شدند

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از خروج یک دستگاه اتوبوس در جاده سمنان –- دامغان در محدوده شهرک صنعتی سمنان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ عین اله جهانی گفت: ساعت 23:10 روز جمعه سوم آبان یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مشهد در حال حرکت بود ، در جاده سمنان – دامغان محدوده شهرک صنعتی سمنان به دلیل بی احتیاطی راننده اتوبوس در جاده لغزنده که از سرعت مطمعنه برخوردار نبوده ، از جاده خارج شد و در اثر این بی احتیاطی 8 نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شدند که همه به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده و مصدومان به غیر از 2 نفر با درمان های سرپایی مرخص شدند.

وی گفت: سامانه سپهتن سرعت راننده اتوبوس در هنگام خارج شدن از جاده را 78کیلومتر در ساعت ثبت کرده که این سرعت در معابر و جاده های لغزنده سرعت مطمئنی نیست.

سرهنگ جهانی درتوصیه به هموطنان گفت: باران رحمت الهی در اکثر استان ها درحال بارش است و لغزندگی معابر را در پی دارد. رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی ، توصیه جدی پلیس راهور ناجا در این ایام است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در پایان به دو نکته اشاره کرد و گفت: نکته اول سرعت مطمئنه ، سرعتی است که راننده در هر شرایطی (بارش باران و برف ، مه گرفتگی ، ترافیک سنگین و...) قادر باشد وسیله نقلیه را قبل از وقوع تصادف کنترل کند و نکته دوم مسافت توقف در راه های لغزنده ممکن است تا 10برابر نسبت به راه های خشک افزایش پیدا کند. بنابراین در معابر لغزنده باید از خودروهای جلویی فاصله بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم وسیله نقلیه را بدون برخورد با خودروی جلویی متوقف کنیم.

به گفته معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا دلیل تصادفات زنجیره ای ، عدم رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031246

وب گردی

وب گردی