کمیته وصول مطالبات در دانشگاه آزاد خوزستان تشکیل شد/ بدهی 80 میلیاردی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز از تشکیل کمیته وصول مطالبات در استان خوزستان برای دریافت معوقات این استان از بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تشکیل کمیته وصول مطالبات گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از استان‌ها خواسته است تا برای وصول مطالبات خود به صورت استانی عمل کنند. بنابراین این کمیته در استان خوزستان هم تشکیل شده اما هنوز هیچ کدام از مطالبات استان از بنیاد شهید و امور ایثارگران وصول نشده است.

او ادامه داد: در استان خوزستان تا ترم گذشته 80 میلیارد تومان مطالبات داشتیم که حدود 90 درصد آن متعلق به بنیاد شهید و ایثارگران است.

براتی گفت: البته از سازمان بهزیستی هم مطالباتی داریم که نسبت به بنیاد شهید مبلغ قابل توجهی نیست. تاکنون اقدام خاصی هم در این زمینه انجام نشده و باید با رئیس بنیاد شهید استان جلسه‌ای در این خصوص برگزار و این مسئله به آن‌ها ابلاغ شود تا ببنیم به چه صورتی می‌خواهند پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز تصریح کرد: البته نامه ای به مسئولان بنیاد شهید نوشته ایم اما نامه به تنهایی کفایت نمی کند بلکه باید جلساتی در این خصوص برگزار و به آن‌ها اعلام کنیم که سازمان از ما خواسته تا به صورت استانی عمل کنیم.

او با بیان این که دریافت این مطالبات می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های استان کمک کند اضافه کرد: حتی می‌توانیم بسیاری از نیروهای مازاد را بازخرید کنیم. بسیاری از واحدهای ما در استان خوزستان نیروی مازاد دارند و هر ماه به آن‌ها حقوق پرداخت می‌شود. اگر این مبلغ از سوی بنیاد شهید پرداخت شود می‌توانیم این مشکل را به راحتی حل کنیم.

براتی گفت: بسیاری از تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها نیز می‌توانند توسعه پیدا کنند و به سمت درآمدزایی حرکت کنند. البته امکانات‌ ما برای درآمدزایی بد نیست که برنامه ریزی در سال‌های گذشته صورت گرفته و دغدغه درآمدزایی میان اعضای هیات علمی ما وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031258

وب گردی

وب گردی