طراحی ردیاب خودرو در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

آرشین آذر مهر، فناور یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است که موفق شده ردیابی برای خودرو طراحی کند تا موقعیت خودروی شما را روی زمین در هر زمان و مکان مشخص کند.

حامد واعظی مجری طرح ردیاب خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره این محصول گفت: ردیاب خودروی بهیاب، با استفاده از ماژول GPS داخلی خود، با سیستم موقعیت یاب جهانی ارتباط برقرار کرده و موقعیت دقیق شما را روی زمین در هر زمان و هر مکان مشخص می‌کند.

او ادامه داد: بهیاب با کمک ماژول بر پایه بستر تلفن همراه (SMS،GPRS) بسته اطلاعاتی شامل موقعیت مکانی، زمان، سرعت و ... را به سرور جهت پردازش و ذخیره اطلاعات انتقال می‌دهد و از طریق سامانه ردیابی بهیاب (وب و اپلیکیشن) در اختیار مالک قرار می‌دهد.

به گفته واعظی، این محصول ماحصل سال‌های 92 تا 95 است؛ یعنی کار آرندی، تحقیق و توسعه آن حدود 3 سال زمان برده و از سال 96 وارد بازار شده است. او گفت: ردیاب علاوه بر دارا بودن قابلیت های جی پی اس، تمام داده های مربوط به موقعیت جغرافیایی، جهت، سرعت و ... دستگاه را در طول زمان به صورت مستمر ثبت و جهت ذخیره سازی، تجزیه و تحلیل به سرور انتقال داده و در نهایت اطلاعاتی تکمیلی (مسیر پیموده شده و ...) از طریق سامانه وب و اپلیکیشن موبایل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

مجری این طرح گفت: یکی از موارد کاربردی این محصول مربوط به سیستم های ردیابی است و برای کنترل ناوگان حمل‌و‌نقل و مدیریت حمل‌و‌نقل از آن استفاده می شود. در حال حاضر همکاری ما نیز با دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است.

او گفت: یک تیم سی نفره روی این محصول کار کردند و در حال حاضر محصولی کاملا بومی است که در حوزه بیزینس‌ها و ناوگان حمل و نقل قابل استفاده است؛ همچنین به تازگی این محصول را در سیستم مرتبط با خودروهای شخصی وارد بازار کردیم که سیستم ضد سرقت نیز روی آن نصب شده و برای اولین بار تمام اطلاعات امنیتی خودرو مثل باز و بسته بودن در اتومبیل روی یک اپلیکیشن نشان داده می‌شود.

مجری این طرح در پایان خاطر‌نشان کرد: این محصول علاوه دارا بودن قابلیت GPS در محدوده خارج از پوشش شبکه تلفن همراه نیز کارایی دارد؛ همچنین می تواند اطلاعات ذخیره شده در حالت آفلاین را بلافاصله پس از ورود به شبکه به صورت هوشمند ارسال کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031267

وب گردی

وب گردی