کاهش 18درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان فاوا

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با اشاره به مهمترین شعار دولت دوازدهم در خصوص افزایش اشتغال و حل معضل بیکاری گفت: امروزه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش تولید ثروت و ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شده است و از آغاز دولت دوازدهم زیرساخت‌های مناسبی در این بخش استان آماده شده تا ضمن جبران عقب‌ماندگی توسعه چندین ساله در این حوزه زمینه اشتغال فارغ التحصیلان ICT نیز فراهم شود.

وی تعداد فارغ التحصیلان حوزه ICT استان را سالانه بیش از یک هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: استان آذربایجان غربی یکی قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و با استفاده از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات در این استان می‌توان سطح درآمدزایی برای کشاورزان و اشتغالزایی برای فعالان این حوزه‌ در روستاها را افزایش داد.

جلیلی نژاد، با اشاره به توسعه شبکه ملی اطلاعات و بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در استان به عنوان محور اصلی در کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان حوزه ICT گفت: ظرفیت شبکه انتقال استان در دو سال اخیر بیش از 12 برابر شده و پهنای باند بهره‌برداری شده نیز بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در همه شهرهای استان و رشد 90 درصدی سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه را از مهم‌ترین اقدام‌های دولت دوازدهم در استان برای افزایش اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان این بخش و تحقق شعار دسترسی آزاد به اطلاعات و توسعه دسترسی همگانی به امکانات ارتباطی اعلام کرد.

جلیلی نژاد ادامه داد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با هدف افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داده و هم اکنون بیش از یک هزار و 700 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند که تا پایان سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار به این شبکه متصل می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی از طرح‌های اشتغال‌زا در حوزه فناوری اطلاعات استان افزود: در حوزه اشتغال پایدار روستایی بخش فناوری اطلاعات با پرداخت 40 میلیارد ریال تسهیلات از 61 کارآفرین با 132 طرح رسیده در این عرصه حمایت شد و برگزاری همایش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و دوره‌های آموزشی برای ایجاد اشتغال بیش از یک هزار نفر از بانوان استان، برگزاری رویدادها و جلسات آموزشی مرکز آپا و توسعه دیجیتالی بازار مشاغل خانگی استان، طرح نوآفرین و کارفا را از سایر اقدامات اداره کل جهت افزایش اشتغال است.

جلیلی نژاد با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات بخشی مولد است، تصریح کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات و حمایت از 840 تیم برنامه نویس فعال در استان، ضمن کاهش نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان این بخش باعث کسب رتبه چهارم استان در صنعت توسعه برنامه‌های تلفن همراه در کشور با تولید بیش از 13 هزار برنامه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031292

وب گردی

وب گردی