جلسه طیبه سیاوشی با تشکل‌های هم‌فکر خود برگزار شده است / مشکلات طیف خاص مسئله همه دانشجویان نیست

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: نماینده مجلس به دانشگاه دعوت شد تا صدای تمام دانشجویان را در شرایط شفاف و عادلانه بشنود.

سید حمیدرضا مجتبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار گزینشی طیبه سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی با برخی از تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: دیدارهای یک‌طرفه و گزینشی با تشکل‌های دانشجویی کمکی به حل مشکلات دانشگاه‌ها نمی‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر حدود 20 روز پیش نامه‌ای به سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت، گفت: این نامه در پی مطلبی بود که از سوی وی به حسین سیمایی صراف معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: سیاوشی در نامه مذکور نوشته بود که با تشکل‌ها، کانون‌ها و جمعی از گروه‌های دانشجویی دیدار کرده و مشکلاتی و مسائلی از جمله مشکلات صنفی، رفاهی و سیاسی اطلاح طلبان را به عنوان مشکلات دانشگاه امیرکبیر نام بردند.

وی ادامه داد: در جواب نامه سیاوشی باید بگویم که جلسه او با تمامی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر نبوده بلکه با گروه‌های همسو با افکار خودشان بوده است، در نتیجه مسائل دانشگاه به صورت یک‌طرفه روایت شده است.

مجتبوی بیان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ابتدا نامه‌ای به دفتر سیاوشی ارسال کرد و بعد از آن، نامه به واسطه خبرگزاری‌ها رسانه‌ای شد که در این نامه از وی برای حضور در این دانشگاه دعوت به عمل آمد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دیدار با دانشجویی زمانی معنا پیدا می‌کند که نماینده تمامی افکار و گروه‌ها در جلسه حاضر باشد، گفت: سیاوشی به دانشگاه دعوت شد تا صدای تمام دانشجویان را در شرایط شفاف و عادلانه بشنود.

وی با اشاره به جوابیه دفتر سیاوشی به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: سیاوشی در جوابیه خود گفته است که به دنبال رسانه‌ای کردن دیدارهای خود و جریان‌سازی در دانشگاه‌ها نیست.

مجتبوی افزود: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر مجدداً به سیاوشی نامه‌ای ارسال کرد که دفتر وی اعلام کرده نامه‌ای به دفتر نرسیده است. انجمن 15 روز پیش برای بار دوم اقدام به ارسال نامه به دفتر این نماینده مجلس کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: در جوابیه انجمن اسلامی به سیاوشی ذکر شده است که اولاً در جمع تمام دانشجویان حاضر شوند و صحبت‌های یکطرفه با دانشجویان به جایی نمی‌رسد، دوماً اگر وی با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها مشکل دارند، در فضای به دور از رسانه‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ حاضر شوند.

وی ادامه داد: سیاوشی ادعا دارد که در دیدار با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، نماینده تمامی تشکل‌ها و کانون‌ها حضور داشتند در حالی که در صحبت با مسئولان کانون‌ها مشخص شد هیچ کدام از کانون‌ها حضور نداشتند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: سیاوشی به اشتباه برداشت کرده که انجمن اسلامی هدفش از نامه‌نگاری با او این است که چون با دیگر تشکل‌ها دیدار داشتند پس با اعضای انجمن اسلامی نیز دیدار داشته باشند؛ اما هدف اصلی ما این است که در فضای عمومی و عادلانه تمام دانشجویان تریبون داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاوشی در نامه‌ خود نوشتند که دیدارهای متعدد با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر داشتند؛ اما سوال اینجاست که چرا تاریخ و محتوای این دیدارها در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031302

وب گردی

وب گردی