ابلاغ شیوه‌نامه‌ سفرهای جاده‌ای برای زیارت امام رضا(ع)/ آغاز طرح از ۶ آبان

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آماده‌سازی ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای سفرهای زیارتی پایان ماه صفر، از ابلاغ شیوه‌نامه‌ سفرهای زیارتی امام رضا (ع) به ادارات کل استان‌ها در این ایام خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داریوش باقرجوان درباره ‌آماده‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای سفرهای زیارتی پایان ماه صفر خصوصاً در مسیر مشهد مقدس گفت: شیوه‌نامه سفرهای زیارتی به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر آماده و به ادارات کل استانی ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در شیوه‌نامه مذکور چارچوب‌های مورد نیاز بسته شده است، در بحث هماهنگی شرکت‌های حمل‌ونقل و نحوه همکاری آنها در این طرح، همچنین تعداد ناوگان مورد نیاز هماهنگی‌ها انجام شد، تعداد این ناوگان بسته به میزان زواری که پای پیاده مشرف می‌شوند، ‌‌از طریق ستاد زیارت خراسان رضوی اعلام می‌شود و بدین ترتیب نحوه همکاری در سفرهای بازگشت هم مورد توجه قرار گرفته است.

تعیین استان معین استان خراسان رضوی در تهیه اتوبوس برای زوار

وی گفت: برخی از استان‌ها در این سفرهای زیارتی، استان معین مشهد مقدس خواهند بود خصوصاً در سفرهای بازگشت.

باقرجوان توضیح داد: در این ایام تعدادی از زائران در رفت پای پیاده به حرم امام رضا (ع) مشرف می‌شوند و در بازگشت از ناوگان اتوبوسی استفاده می‌کنند که به همین منوال طبق روال سال‌های گذشته ناوگان کمکی در اختیار استان خراسان رضوی قرار می‌گیرد تا زائران را به مقاصد خود منتقل کنند.

طرح سفرهای زیارتی مشهد مقدس از 6 آبان تا 10 آبان

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه طرح سفرهای مشهد مقدس و ایام پایانی ماه صفر از روز دوشنبه 6 آبان ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: روز 10 آبان پایان این طرح است.

6000 دستگاه اتوبوس برای سفرهای زیارتی پایان ماه صفر

وی گفت: برای سفرهای زیارتی پایان ماه صفر 6 هزار دستگاه اتوبوس مدنظر قرار گرفته است ضمن آنکه 800 دستگاه اتوبوس هم به عنوان فوق‌العاده و ذخیره در نظر گرفته شده است اما این ارقام با توجه به استقبال زائران قابل افزایش است.

باقرجوان گفت: برآورد ورود زائران پای پیاده به مشهد مقدس طی این ایام نشان خواهد داد که چه میزان ناوگان برای سفرهای بازگشت لازم است، چون همان‌گونه که اعلام کردیم بخشی از زائران ترجیح می‌دهند در سفر رفت پای پیاده به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند خصوصاً زائران استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه هماهنگی‌ها برای جابه‌جایی زوار با شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقلی انجام شده است، اضافه کرد: این 6 هزار دستگاه اتوبوس طبق روال همه سال مشارکت می‌کنند و 800 دستگاه اتوبوس هم آماده و فوق‌العاده است تا زائرانی که پای پیاده مشرف شده‌اند در سفر بازگشت بابت تأمین ناوگان دغدغه نداشته باشند.

وی توضیح داد: بعضی از زائران با اتوبوس به مشهد مقدس می‌روند و در سفر بازگشت هم با همان اتوبوس بازمی‌گردند اما معمولاً تعدادی از زائران پای پیاده مشرف می‌شوند که در بازگشت از اتوبوس استفاده می‌کنند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: قرار شد تعداد کاروان‌هایی که به صورت پای پیاده اعزام می‌شوند طی هماهنگی از سوی ستاد زیارت استان خراسان رضوی اعلام شود تا از نظر تأمین ناوگان برای سفر بازگشت مشکل خاصی نداشته باشند.

بنابراین گزارش شماره‌ تلفن‌های پایان مسافربری امام رضا 38519502-051 و پایانه مسافربری معراج 05136910370 آماده پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به شکایات هم‌وطنان‌ است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031306

وب گردی

وب گردی