صادرات انار به کشورهای اروپایی/امسال 900 هزار تن انار تولید می‌شود

سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه انار ایران به کشور‌های روسیه، عراق، کره جنوبی، سوییس، فرانسه و آلمان صادر می‌شود،گفت: امسال ۹۰۰ هزار تن انار برداشت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرپرست دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: امسال ۹۰۰ هزار تن انار از باغات کشور برداشت می‌شود.

زهرا جلیلی مقدم افزود: میانگین برداشت انار سالانه از باغات کشور، یک میلیون تن است و این میزان با توجه به تغییرات اقلیم، دستخوش تغییر می‌شود.

وی گفت: عمده تولید انار، از ۱۰ نوع تجاری، در استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، یزد، مرکزی، سمنان و لرستان صادر می‌شود.

امسال ۹۰۰ هزار تن انار از باغات کشور برداشت می‌شود

جلیلی مقدم با اشاره به اینکه میزان صادرات انار در سال گذشته ۱۵ هزار تن بوده است افزود: ارزش صادرات انار در سال ۹۷. ۱۵ میلیون دلار بود که به کشور‌های روسیه، عراق، کره جنوبی، سوییس، فرانسه و آلمان صادر شد.
وی ادامه داد: میانگین صادرات انار در سال، بین ۱۵ تا ۳۵ هزار تن است و ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان انار دنیا توان صادرات ۱۵۰ هزار تن انار در سال را دارد.

جلیلی مقدم گفت: با توجه به خواص دارویی انار،​ این محصول را جواهر سلامت می‌دانند، همچنین کشور‌های زیادی برای توسعه برداشت انار برنامه‌ریزی می‌کنند و ما نیز باید برای بهبود کیفیت انار، برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: آنتی‌اکسیدان موجود در انار ۱۰ برابر چای سبز است و در دنیا برای تولید آن برنامه‌ریزی‌های زیادی می‌شود ما نیز در کشورمان باید برای فروش و صادرات انار، بازار‌هایی مناسبی پیدا کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031318

وب گردی

وب گردی