تمام باورها، اعتقادات و هستی ما از قرآن است/ پیوند قرآن با عترت حفظ شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام ریشه‌های اعتقادی، باورها و هستی ما از قرآن است و باید تمام تلاش خود را بکار گیریم که پیوند قرآن با عترت حفظ شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری در نشستی که با محوریت برنامه ریزی جهت اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور برگزار شد، گفت: این رویداد بزرگ قرآنی در آذرماه سال جاری در سومین حرم اهل بیت (ع) و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار می‌گردد و از افتخارات آموزش عالی کشور می باشد و بی شک در رشد دانشگاه آزاد هم تاثیر بسزایی دارد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره میزبان بوده و همه نگاه‌ها معطوف به ما است، افزود: اهمیت قرآن بسیار بسیار جدی و از زمره بهترین و پرخیر و برکت ترین کارهای فرهنگی است و از این رو می‌طلبد هر کدام از ماها که در برگزاری این جشنواره سهمی داریم و وظایفی به ما محول شده است کار را جدی بگیریم و تمام جوانب در نظر گرفته شود و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم. چرا که تمام ریشه‌های اعتقادی، باورها و هستی ما از قرآن است و باید تمام تلاش خود را بکار گیریم که پیوند قرآن با عترت حفظ شود.
وی تصریح کرد: میزبانی دانشگاه آزاد در این رویداد فرهنگی بخاطر تاثیرپذیری خود دانشگاه از یک طرف و تاثیر آن در سطح استان فارس و شیراز از سوی دیگر بسیار حایز اهمیت است ، باید تلاش شود فضای دانشگاه و شهر شیراز قرآنی شود و در این مسیر می توان از ظرفیت و پتانسیل سازمان ها و دستگاه های اجرائی نظیر صدا و سیما، اداره اوقاف، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌ها و غیره جهت هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد عظیم فرهنگی استفاده کرد تا نور و عطر قرآن سراسر فضای استان را معطر کند.
عبدالحمید طالب تاش، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی هم با مهم شمردن این امر مهم از تک تک مسئولان و دست اندرکار سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان خواست با برنامه ریزی دقیق و مدیریت همه جانبه کارها را پیش ببرند تا به یاری خداوند متعال بتوانیم این جشنواره را با بالاترین کیفیت و در شان و خور قرآن برگزار کنیم و همچنین بر برنامه ریزی جهت حضور شخصیت های برجسته قرآنی کشور و فضاسازی و اطلاع رسانی در شهر شیراز تاکید ویژه‌ای داشتند.

در این نشست حجت‌الاسلام سجاد نیکخو ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، محمد کاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، علی عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، حسن سلطانی، معاون توسعه مدیریت و منابع واحد شیراز، مریم زیبایی نژاد، معاون دانشجوئی و فرهنگی واحد شیراز و دیگر مسئولان و روسای کمیته های اجرائی هر کدام نکات مهم این جشنواره را بازگو کردند و در خصوص کم و کیف آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
گفتنی است اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در پنج بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی و پژوهش و فناوری در آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031330

وب گردی

وب گردی