آغاز پخش مجموعه «به رنگ خاک» از شبکه یک سیما

سریال «به رنگ خاک» از دهم آبان در شبکه اول سیما به روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز ،سریال «به رنگ خاک» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی سعید بشیری است که ادای دین سازمان صدا و سیما به مردمان خونگرم جزایر، این مرزبانان صبور مرزهای دریایی کشور است.

به گفته سعید بشیری تهیه کننده سریال تصویربرداری «به رنگ خاک» از بهمن ماه سال ۹۶ از جزیره هنگام آغاز و اسفند سال ۹۷ در روستای تاریخی لافت در جزیره قشم در اسفند ماه سال 1397 به پایان رسید.

سعید بشیری تهیه کننده سریال که پیش از این برنامه هایی چون دوقدم مانده به صبح ، دور میز شب و سفید را تهیه کرده ، درباره موضوع این اثر مجموعه می گوید: با توجه به اهمیت استراتژیک جزایر خلیج فارس و ادعاهای بی اساس در رسانه های خارجی، دیدن تصاویر مردمی که در بستر یک اثر نمایشی در حال کار و تلاش در جزایر هستند فارسی با هم حرف می زنند به هم مهر می ورزند و در پیچ و خم اتفاقها و بحران های داستان سریال، عشق به سرزمین و همدلی شان را به هم نثار می کنند یعنی این ادعاها حرف پوچ و گزافی است ، چون حقیقت به همین سادگی است.

تهیه کننده به رنگ شب در ادامه افزود: نکته بعدی که تا حد زیادی برای مخاطبان آثار نمایشی به نقطه اشباع رسیده دیدن مکرر فضاهای به اصطلاح آپارتمانی یا شهری است . صدا و سیما چندین سال است که تلاش می کند آثار نمایشی تولید کند که مردم کشور با مناطق دور افتاده محروم و کمتر دیده شده سرزمینمان نیز آشنا شوند. مناطقی که هر کدامشان دارای جذابیت های طبیعی ، آئین ها و فرهنگ و رسومی است که برای گردشگران می تواند بسیار جذاب باشد.

حسن لفافیان به عنوان کارگردان ۲۷ قسمت از مجموعه اپیزودهای مربوط به جزایر هرمز ، لارک ، قشم و بوموسی را ساخته و و محسن یوسفی کارگردانی ۷ قسمت مربوط به جزیره هنگام بوده را بر عهده داشته است.

«به رنگ خاک» مجموعه ای پر بازیگر است و چهره هایی همچون؛ برزو ارجمند، پوریا پورسرخ،محمد
متوسلانی، سیاوش طهمورث، محمود پاک نیت، بیتا سحرخیز، فرشته سرابندی، مجید سعیدی،عزت الله رمضانی‌فر، امیر کاظمی، علیرضا جعفری، علیرضا استادی، کیوان ساکت اف، هستی فرحی، مهدی صبایی، اتابک نادری، زهرا سعیدی، شهروز ابراهیمی، یوسف صفری بختیاری، دنیا نادرخانی، حسین توشه، سامان دارابی، ابوالفضل همراه، فریبا امینیان، محمد علی سلیمان تاش، ایوب دمان، هادی معصومی، لیلی فرهاد پور،عرفان برزین، ارمین ترکمندی، بایار فرج زاده، معصومه بافنده، نگین غفاری، عاطفه خازنی پور، و جمعی از بازیگران بومی استان هرمزگان در آن حضور دارند.یکی از ویژگی های این سریال ۳۵ قسمتی بازخوانی روابط انسانی و فعالیت های اجتماعی ساکنان جزیره های خلیج فارس در کنار روایت داستان اصلی این مجموعه است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مهرداد که در جزیره هرمز به کار آموزش غواصی مشغول است دلباخته دختر ناخدا جمات است در حالی که ناخدا مخالف جدی ازدواج این دو است. از سوی دیگر یک تیم خلافکار به شدت در پی پیدا کردن مهرداد هستند و او نیز هر روز برای یافتن شیئی قدیمی به زیر آب رفته و غواصی می کند و...

اولین قسمت این مجموعه نمایشی که در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه شده است . روز جمعه دهم آبان ماه ساعت ۲۲:۰۰ پخش خواهد شد.

عوامل سریال «به رنگ خاک» عبارتند از: کارگردان: حسن لفافیان و محسن یوسفی، نویسندگان: مینا خدیوی، آزیتا رصافی، نرگس ادب خواه و لیلا نادری، مدیر تصویربرداری: فرشاد خالقی، احمد گودرزی، صدابرداری: مرتضی اصلان‌زاده، حسین نقوی، ناظر کیفی: دکتر محمود اربابی، مدیر تولید: ابوالفضل نصیر، آهنگساز: حمید یراقچیان، سعید شبانی، تدوینگر: علی برزگر دانایی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسن سالار، فرزین فتحی، منشی صحنه: هدیه نصیری، دنیا نادرخانی، دستیاران کارگردان: وحید حیدری، پویان درزی، آرین حسینی، گروه تصویربرداری: سیروس کفاشی، ایمان وطن‌پور، نوید آقایی، امیر کرمی و وحید رنجبر، گروه صدا: میثم کیان ارثی و امیرحسین مجیبی‌نیا، طراحی گریم: داریوش صالحیان، علی رضا جوادی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، محمد صادقی، عکاس: مجید محبوب‌راد، مدیر تدارکات: نادر اژدری، مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، تهیه کننده: سعید بشیری.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031334

وب گردی

وب گردی