برگزاری دومین دوره محراب اندیشه توسط حوزه علوم اسلامی دانشگاه تهران

حوزه علوم اسلامی دانشگاه تهران دومین طرح «محراب اندیشه» ویژه معرفت‌جویان خواهر و برادر را به صورت کلاس و اردو برگزار می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین دوره طرح «محراب اندیشه» با هدف تولید فکر و تربیت نیرو و همچنین شبکه سازی و صف آرایی نخبگان علمی و فرهنگی، توسط حوزه علوم اسلامی دانشگاه تهران برگزار می شود.

این دوره ها از ماه جاری (آبان ۹۸) در قالب کلاس و اردوی ماهانه ویژه معرفت‌جویان برادر و روزهای پنجشنبه ویژه معرفت‌جویان خواهر برگزار می‌شود.

دانشگاه تهران برای جذاب شدن کلاس های حوزه علوم اسلامی و خارج شدن آن از شکل تئوری، دومین طرح محراب اندیشه را در قالب کلاس و اردو برگزار می کند تا زمینه افزایش تأثیرپذیری از دوره ها بیشتر شود. همچنین معرفت جویانی که دراین دوره شرکت می کنند، امکان تطبیق دروس ارائه شده در این دوره ها را با اندیشه اسلامی ۱ و ۲، اخلاق اسلامی و انقلاب اسلامی دارند.

حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان از سال ۷۷ توسط جمعی از فضلا و طلاب در تهران و به تدریج در سایر دانشگاه های کشور بنا به تقاضاهایی که دانشجویان برای فراگیری علوم اسلامی داشتند، شکل گرفت. محور اصلی فعالیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، ارائه نظام فکری از علوم اسلامی به دانشجویان بود.

حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف تربیت کادر نخبه برای انقلاب اسلامی، به‌ منظور اثرگذاری در عرصه‌های جهاد علمی و فرهنگی و تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی، شکل گرفته و تا اندازه‌ای توانسته ارتباط عملی، حوزه و دانشگاه را به شکل سیستمی و نظام‌مند ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031350

وب گردی

وب گردی