آغاز به کار مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو

آیین افتتاحیه مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو با حضور اعضای شورای علمی در 8 آبان برگزار می‌شود؛ در این مراسم چهار تن از اعضای شورای علمی این مدرسه، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر محمد رجبی، حجت الاسلام حمید پارسانیا و دکتر حسین کچویان به سخرانی خواهند پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز ، علی امرایی، مدیر اجرایی و روابط عمومی مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو، از آغاز فعالیت این مدرسه از 18 آبان‌ماه 1398 خبر داد. به گفته وی، مراسم افتتاحیه این مدرسه با حضور اعضای شورای علمی در 8 آبان برگزار می‌شود؛ در این مراسم چهار تن از اعضای شورای علمی این مدرسه، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر محمد رجبی، حجت الاسلام حمید پارسانیا و دکتر حسین کچویان به سخرانی خواهند پرداخت.

امرایی در ادامه با بیان این ‌که، مدرسه عالی علوم انسانی جایی برای مواجهۀ متفکران برجسته با مسائل بحرانیِ زمانۀ ماست، افزود: این مدرسه مکانی برای بازاندیشی زندگی خوب در جهان معاصر است و نوعی بازاندیشی از منظر سامان تاریخی، سیاست، دانش و هنر در آن انجام می‌شود.

مدیر اجرایی مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو از گرد هم آوردن اندیشه‌ورزان مختلف با نظرگاه‌ها و پس‌زمینه‌های متفاوت خبر داد و گفت: موضوعات درس گفتارها می‌تواند مبتنی بر پیشنهاد اندیشه‌ورزان و پژوهشگران بیرون از مدرسه باشد؛ از هر ایده‌ نوعی از جانب هر اندیشه‌ورزی استقبال می‌شود. ما میزبانی خواهیم بود برای کسانی که اندیشه‌ها، طرح‌های کلان سیاسی، ایده‌هایی برای نوآوری اجتماعی، برای بهبود اوضاع و مواجهه با مسائل پیچیده و بغرنج و رقم‌زدن تغییر دارند. ما می‌کوشیم میزبانی باشیم برای تسهیل تبادلات میان دانشگاهیان با زمینه‌ها و رشته‌های علمیِ مختلف و کانونی باشیم برای شبکه‌سازی و همکاری با اندیشمندان سراسر کشور در فضای علوم اجتماعی و انسانی و حتی‌الامکان پلی برای ارتباط و دیالوگ با علوم انسانی و اجتماعی جهانی.

هم‌اکنون دوره‌ی جدید درس‌گفتارهای روزگار نو با سه گروه «اندیشه سیاسی اجتماعی»، «حکمت و فلسفه» و «هنر و ادبیات» کار خود را شروع کرده است.. رضا داوری اردکانی، پرویز ضیاء شهابی، منوچهر آشتیانی، حمید پارسانیا، حسین کچوئیان، محمد علی رجبی، علی اصغر مصلح و موسی نجفی شورای علمی مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو را تشکیل می‌دهند.

در ترم پاییز درسگفتارهایی از اساتیدی همچون محمد رجبی، غلامحسین دینانی، پرویز ضیاء شهابی، کیومرث اشتریان، محمد علی رجبی، حمید پارسانیا، میرجلال الدین کزازی، یوسفعلی میرشکاک، احمد شاکری، سید عبدالمجید کیانی، غلامحسین مقدم حیدری، علیرضا منجمی، مهدی معین زاده و... برگزار خواهد شد. برخی عناوینی که در این درسگفتارهای پاییزی برگزار می شوند، عبارتند از: راهنمای سیاستگذاری عمومی و برنامه‌ریزی دولتی در ایران، راهبری علم وفناوری در کشور و تداخلات موجود، کارگاه عکاسی شهری، کارگاه آشنایی با داستان کوتاه پست‌مدرن، جنگ ادبیات بر سر ادبیات جنگ، فلسفه دین و الهیات سیاسی، مفهوم زیبایی در قرآن، مبانی موسیقی ایرانی و حیات تاریخی آن، هندسه کلمات، بررسی پدیدارشناسانه کتاب نقد عقل محض کانت، بازخوانی «تولد کلینیک» میشل فوکو، امر تکنولوژیک ساختن و معنا و... .

امرایی با دعوت از علاقه‌مندان گفت: دوست‌داران مباحث علوم انسانی می‌توانند با مراجعه به سایت ac.roozegareno.com و دنبال کردن صفحات و کانال‌های ما در شبکه‌های اجتماعی به آدرس Roozegareno_ac@، به آخرین اخبار و اطلاعات لازم دست یابند و از طریق سایت مدرسه عالی، اقدام به ثبت‌نام نمایند.

کد خبر: 1031370

وب گردی

وب گردی