سرای نوآوری گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد استان لرستان ایجاد می‌شود/ تولید نانوپودرهای آهن برای ساخت هواپیما در واحد دورود

معاون پژوهش و فناوری واحد خرم آباد گفت: برای ایجاد سرای نوآوری در دانشگاه باید کلیه شرایط و ظرفیت‌های لازم فراهم شود بر همین مبنا، امکان ایجاد سرای نوآوری در حوزه گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت استان وجود دارد.

رضا میر‌‌دریکوند معاون پژوهش و فناوری واحد خرم آباد در گفت‌‌‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان در مراکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: در مراکز رشد دانشگاه آزاد استان لرستان موفق به تولید محصولاتی شدیم که منجر به خودکفایی در کشور خواهد شد؛ از جمله این محصولات می‌‌‌توان به تولید انواع نانوپودرها اشاره کرد که در صنعت هواپیماسازی و رنگ کاربرد دارند. در حال حاضر این محصول به صورت وارداتی در کشور وجود دارد. این نوع از نانوپودرهای آهن و سیلیس که در مرکز رشد واحد دورود به تولید رسیده است، برای اولین‌‌‌‌بار در کشور انجام شده که در مرحله تجاری‌‌‌‌‌‌سازی و تولید انبوه قرار دارد.

وی تشریح کرد: یک پماد گیاهی درمان عفونت‌‌‌‌های زنان و یک سطل تفکیک کننده زباله در واحد خرم آباد تولید کردیم که هر دو محصول با توجه به شرایط خاصی که دارند هم برای اولین‌‌‌بار در ایران تولید شده است.

معاون پژوهش و فناوری واحد خرم آباد درباره طرح پایش و ماموریت این واحد دانشگاهی اظهار کرد: طرح پایش از جمله مهم‌‌‌‌‌ترین طرح‌‌‌های دانشگاه آزاد جهت رفع چالش‌‌‌‌‌‌ها و مسائل کشور است. دانشگاه آزاد با ارائه این طرح، قدم در مسیر حل مشکلات و چالش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کشور گذاشته و بر همین مبنا ماموریت مشخصی برای هریک از واحدهای دانشگاهی تعیین شده است. ماموریت تعریف شده در واحدهای استان لرستان هم با توجه به شرایطی که در آن وجود دارد سیل و بازسازی پس از آن بوده که این موضوعات مبنای پایان‌‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی قرار گرفته است و گام‌‌‌‌‌‌های موثری از طریق پژوهش برای رفع این مشکل برداشته شود.

میر‌‌دریکوند درباره راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی طرح پویش و سرای نوآوری در دانشگاه آزاد تصریح کرد: براساس این طرح، بخش‌های صنعتی، دانشجویان را از ابتدای تحصیل بورسیه می‌کنند. بر همین مبنا دانشجویان از روز نخست به طور هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمان، تحصیل در دانشگاه و کارخانه را آغاز کرده و به این ترتیب فارغ‌‌‌‌‌‌التحصیلانی پرورش می‌‌‌یابند که همراه با تحصیل، مهارت‌‌‌های لازم را آموزش دیده و بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی توانایی لازم برای ورود به بازار کار را خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ایجاد سرای نوآوری در دانشگاه باید کلیه شرایط و ظرفیت لازم برای ایجاد این امر فراهم شود. بر همین مبنا، امکان ایجاد سرای نوآوری در حوزه گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت استان وجود دارد. از جمله شرایط لازم برای ایجاد سرای نوآوری وجود 20 واحد فناور و 3 شرکت دانش‌‌‌بنیان است تا بتوانیم بر همین مبنا، سرای نوآوری ایجاد کنیم که شتاب‌‌‌دهنده ها و مراکز رشد در این سرای نوآوری قرار گرفته و با عنوان پردیس پارک شناخته شده که همه این موارد زیر مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد می‌‌‌‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031375

وب گردی

وب گردی