درس تربیت‌بدنی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای ورزشی دانش‌آموزان باشد

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: درس تربیت‌بدنی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای ورزشی دانش‌آموزان باشد و از این رو فعالیت‌های مکمل فوق برنامه درون‌مدرسه‌ای در وزارت آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان طراحی شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، محمد جعفری در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان گلستان با تبریک هفته تربیت‌بدنی و قدردانی از زحمات همه معلمان به ویژه معلمان تربیت‌بدنی گفت: سبک زندگی فعال به دلیل سبک زندگی امروز مردم تغییر پیدا کرده و نسل جوان ما به یک نسل کم تحرک تبدیل شده است. ما در آموزش و پرورش به عنوان مسئول نظام تعلیم و تربیت مسئولیت سنگینی برای تربیت دانش‌آموزان به ویژه در ساحت زیستی بدنی بر عهده داریم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به تاکید مقام معظم رهبری به جوانان در سه حوزه تحصیل، تهذیب و ورزش اشاره کرد و گفت: در تمامی اسناد بالادستی جایگاه تربیت‌بدنی و سلامت به خوبی دیده شده است.

جعفری به سیاست مدرسه‌محوری اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که در آموزش و پرورش مد نظر ما است باید در مدرسه ظهور و بروز پیدا کند. درس تربیت‌بدنی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای ورزشی دانش‌آموزان باشد و از این رو فعالیت‌های مکمل فوق برنامه درون مدرسه‌ای طراحی شده است. در کشور ۳۳ هزار معلم تخصصی تربیت‌بدنی داریم.

او به ارسال تجهیزات ورزشی در قالب پروژه مهر برای شهرستان‌های کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا با جذب اعتبارات خوبی که در این زمینه صورت گرفت اقلام و تجهیزات ورزشی را به شهرستان های هدف قبل از بازگشایی مدارس ارسال کنیم. در بخش فضاهای ورزشی اولویت ما ساخت فضای ورزشی بزرگ نیست و همه هدف ما ساخت فضاهایی در داخل مدرسه و براساس نیاز مدرسه است.

جعفری افزود: از این به بعد در مدارس تازه تاسیس ابتدایی کلاس درس تربیت‌بدنی با استانداردهای مورد نظر ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه از ایجاد ۱۸ کلاس درس تربیت‌بدنی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با پیگیری کلاس‌های درس تربیت‌بدنی تلاش خواهیم کرد تا طرح حیاط پویا را به طرح مدرسه پویا با هدف ایجاد و نشاط و پویایی در مدارس تغییر داده و ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031377

وب گردی

وب گردی