کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد

کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب به مدت سه روز از یکم تا سوم آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب به مدت سه روز از یکم تا سوم آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این کنگره، با اشاره به انجام برنامه ثبت ملی تروما و ارزیابی کیفیت مراقبت بیماران نخاعی، گفت: جراحی مغز و اعصاب از سال ۶۸ شروع به فعالیت و از سال ۷۴ به صورت مداوم فعالیت مستمر درمانی و آموزشی داشته است.

مروجی، با اشاره به تربیت دستیار از سال ۹۴ در دانشگاه، افزود: جراحی مغز و اعصاب برای کاشان اهمیت زیادی دارد.

اسماعیل فخاریان دبیر علمی کنگره ضمن تشکر از حضور فعال شرکت کنندگان در این کنگره گفت: برای تمامی شما عزیزان آرزوی موفقیت روز افزاون دارم.

فخاریان در ادامه سخنان خود افزود: این کنگره سه روزه با موفقیت در تبادل تجارب و بار علمی فراوانی که در بر داشت به پایان رسید و علاوه بر جایگاه علمی، پیام دوستی و همدلی برای دانشگاه های ایران و سایر کشورها دارد.

وی این کنگره را زمینه ساز پیوند بین جراحان مغز و اعصاب برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این روند در کنگره های آتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران نیز در این مراسم، ضمن تشکر از مسئولین برگزاری و دانشگاه، گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی نیازمند تلاش و همکاری مداوم است.

سید ابراهیم کتابچی با بیان اینکه بعد از تهران دومین مرکز تحقیقات تروما در کاشان راه اندازی شده است، اظهار امیدواری کرد: معضل تروما که هزینه های بسیاری را در بر دارد با انجام اقدامات کارشناسی، علمی و فرهنگ سازی کاهش یابد.

پروفسور مجید سمیعی طی ویدئو کنفرانسی در دومین روز از کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب ه صورت زنده از دانشگاه هانوفر آلمان شرکت کرد و ضمن قدردانی از فخاریان دبیر کنگره به خاطر برگزاری این رویداد مهم پزشکی در کاشان، گفت: من قبلا به کاشان سفر کرده و به این شهر علاقه بسیاری دارم.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه و تاریخ جراحی مغز و اعصاب، اولین جراحی ها در این رشته را مربوط به قرن بیستم دانست و سخنان خود را با بیان تجارب ارزشمند و دستاوردهای خود طی این سال ها در این زمینه ادامه داد.

در حاشیه این کنگره از تمبر یادبود کنگره رونمایی شد؛ که این تمبر شامل آرم های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، مرکز تحقیقات تروما، انجمن جراحان مغز و اعصاب، تصاویری از باغ فین کاشان و مرحوم پروفسور رحمت می باشد.

شایان ذکر است در این کنگره ۱۳۰ مقاله از متخصصین جراح مغز و اعصاب داخلی و خارجی به دبیرخانه کنگره در کاشان ارسال شده بود که ۱۰۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و مهمانانی از کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا و آمریکا شرکت داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031389

وب گردی

وب گردی