تهرانی‌ها روزانه چقدر دوچرخه‌سواری می‌کنند؟

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه 70 ایستگاه دوچرخه اشتراکی در پایتخت راه‌اندازی شده است،‌گفت: روزانه 5 هزار سفر از طریق« بیدود» انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره برنامه‌های شهرداری در حوزه توسعه خطوط دوچرخه در پایتخت گفت: در حال حاضر حدود 70 ایستگاه دوچرخه «بیدود» در پایتخت راه‌اندازی شده و روزانه 5 هزار تردد از طریق این دوچرخه‌ها انجام می‌گیرد.

وی افزود: 20 هزار سفر در محدوده بیدود روزانه از طریق دوچرخه انجام می‌شود که 5 هزار مورد آن با استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بیدود و 15 هزار مورد آن توسط دوچرخه‌های شخصی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده هر دوچرخه اشتراکی روزی یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد که در چین این آمار به روزی 10 بار برای هر دوچرخه می‌رسد.همچنین در حال حاضر از 4 دوچرخه مورد استفاده در شهر یک مورد مربوط به بیدود و 3 مورد شخصی است.

دغدغه آقای رئیس برای خبرنگاران

حجت با اشاره به برنامه‌های شهرداری جهت توسعه خطوط دوچرخه در پایتخت گفت:‌ برنامه‌هایی برای دانشجویان و خبرنگاران در این زمینه داشته‌ایم ولی متأسفانه به دلیل اینکه سیستم اداری به شدت کند است هنوز محقق نشده و به نظرم سیستم‌های اداری نیاز به چالاکی و اصلاح دارد.

وی گفت: بر اساس قول‌هایی که داده‌ایم قرار بود تا پایان آبان دوچرخه‌های اشتراکی به صورت بدون ودیعه به خبرنگاران و دانشجویان ارائه شود که در تلاشیم این موضوع تا 20 روز دیگر محقق شود و ما هم از اینکه هنوز این موضوع اجرایی نشده ناراحتیم و دغدغه داریم ولی مشکل به سیستم کند اداری باز می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031395

وب گردی

وب گردی