گرمخانه‌های تهران از نیمه آبان شبانه‌روزی می‌شوند

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از شبانه‌روزی شدن همه گرمخانه‌های تهران از نیمه آبان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در ارتباط با گرمخانه‌های تهران گفت: در تلاش هستیم تا نیمه آبان همه گرمخانه‌ها فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی انجام دهند و خوشبختانه در حال حاضر گرمخانه‌های فعال را شبانه روزی کرده ایم.

وی ادامه داد: مسأله محدودیت ساعات پذیرش در گذشته سبب شده بود که برخی افراد ساعت‌ها قبل از آغاز فعالیت گرمخانه پشت درها حضور داشته و این مسأله شرایط ناخوشایندی را ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: با شبانه‌روزی شدن گرمخانه‌ها یک وعده غذایی برای افراد بی‌خانمان اضافه شده است و علاوه بر شام و صبحانه از اول آبان ناهار نیز به افرادی که در گرمخانه حضور دارند ارائه می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد با شبانه‌روزی شدن گرمخانه‌ها 60 درصد از مراجعه‌کنندگان دیگر از گرمخانه بیرون نروند.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار تخت ظرفیت خالی در گرمخانه‌های تهران داریم گفت: تقریباً هر شب از 1600 تا 1800 نفر در گرمخانه‌ها نگهداری می‌شوند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: برنامه‌هایی داریم که ظرفیت‌ها برای بازپروری افراد نیز مهیا شود و بتوانیم مراجعان را به شرایط عادی زندگی بازگردانیم.

حسینی گفت: طی فراخوانی به خیریه‌ها و افراد حقیقی درخواست کرده‌ایم که اگر افراد کارتن‌خواب‌هایی را می‌شناسند به ما معرفی کرده تا بتوانیم خدمات لازم را به آنها ارائه کنیم و طی روزهای گذشته بیش از هزار پرس غذای گرم با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد میان کارتن‌خواب‌ها توزیع شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031402

وب گردی

وب گردی