انتشار 3 مجله علمی پژوهشی در واحد همدان/ مجله بیومکانیک ورزشی در مرحله دریافت مجوز وزارت علوم قرار دارد

معاون علمی( آموزشی- پژوهشی) واحد همدان گفت: کلیه مجلات واحد همدان دارای مجوز سازمان مرکزی بوده اما مجله بیومکانیک ورزشی حائز شرایط کسب مجوز وزارتین شناخته شده که در مراحل دریافت تاییدیه وزارت علوم قرار دارد.

منصور اسماعیل‌‌‌پور معاون علمی( آموزشی- پژوهشی) واحد همدان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در واحدهای دانشگاهی استان همدان منتشر می‌‌‌شود گفت: در واحد همدان 3 مجله با موضوعات بیومکانیک ورزشی در حوزه مهندسی و تربیت‌‌‌‌‌بدنی، عرفان و ادبیات فارسی و معماری و شهرسازی داریم. کلیه مجلات این واحد دانشگاهی دارای مجوز سازمان مرکزی بوده اما مجله بیومکانیک ورزشی حائز شرایط کسب مجوز وزارتین شناخته شده که در مراحل دریافت تاییدیه وزارت علوم قرار دارد.

وی تشریح کرد: مجله بیومکانیک ورزشی واحد همدان به صورت دو زبانه منتشر شده و کلیه این مجلات به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌شود. مقالاتی که در مجلات واحد همدان منتشر می‌‌‌شوند برگرفته از نوشته‌‌‌‌‌های استادان داخلی و خارجی بوده که تنها شامل نوشته‌‌‌‌‌های استادان واحد دانشگاهی ما نمی‌‌‌‌‌شود.

معاون علمی( آموزشی- پژوهشی) واحد همدان در ادامه خاطرنشان کرد: در واحد ملایر هم دو مجله داریم که شامل موضوعاتی چون جغرافیا و حسابداری می‌‌‌‌‌شود. مجله آمایش محیط با موضوع جغرافیا مجوز وزارتین داشته و به صورت دو زبانه منتشر شده و تعداد مقالاتی که در مجلات واحدهای دانشگاهی مختلف منتشر می‌‌‌شود 30 درصد متعلق به همان واحد دانشگاهی بوده و بقیه مقالات برگرفته از نوشته‌‌‌‌های استادان دیگر دانشگاه‌‌‌های داخلی و خارجی است.

اسماعیل‌‌‌پور درباره قوانین مربوط به انتشار مجلات دانشگاهی خاطرنشان کرد: اردیبهشت‌ ماه 98، آیین‌نامه‌‌ای در حوزه نشریات علمی منتشر شد که از این زمان تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد شد. بر طبق این آیین‌‌نامه نشریات واحدهای دانشگاهی مختلف در دانشگاه آزاد باید بر این مبنا منتشر شوند. از جمله این تغییرات می‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند.

وی متذکر شد: در حال حاضر، فرآیند ارزیابی رتبه نشریات نیز تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد. شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی نیز تغییر کرده است. تعداد اعضای هیأت تحریریه نیز باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

معاون علمی( آموزشی- پژوهشی) واحد همدان یادآور شد: کلیه مجلات واحدهای دانشگاهی استان همدان به صورت الکترونیکی منتشر می‌‌‌شود و بخش دیگری از این مجلات هم به صورت محدود و در نسخ کاغذی تهیه شده و به سازمان‌‌‌ها و ارگان‌‌‌‌های مربوط ارسال می‌‌‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031422

وب گردی

وب گردی