نحوه تشخیص ارائه دهندگان مدارک جعلی آنلاین

امروزه رشد برنامه های آنلاین و MOOC (دوره های باز گسترده آنلاین) چشم انداز آموزش عالی را تغییر داده است و افراد با دردسر کمتری می‌توانند در کشور خود از بهترین موسسات و دانشگاه‌ها مدرک تحصیلی دریافت کنند اما در این میان باید مراقب ارائه دهندگان مدارک جعلی نیز بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از بزرگترین مهارت های آموزش آنلاین در این واقعیت نهفته است که دانشجویان می توانند بدون نیاز به رفتن به خارج از کشور از دانشگاه معتبر بین المللی مدرک بگیرند. اما محبوبیت این برنامه‌ها باعث رشد موارد جعلی شده که دانشجویان باید مراقبت آن‌ها باشند.

تشخیص اینکه کدام یک از آنها کلاهبرداری هستند دشوار است زیرا تاکتیک های بازاریابی آنها در بسیار موارد قانع کنندهاست. اگر قصد دارید متقاضی دریافت مدرک آنلاین شوید در ادامه با ما همراه باشید تا راه‌هایی را برای تشخیص درست به شما معرفی کنیم.

اعتبارسنجی

فقط باید از دانشگاهی که دارای اعتبار است مدرک آنلاین را دریافت کنید. این بدان معنی است که این دانشگاه توسط یک آژانس یا وزارت آموزش و پرورش در آن کشور خاص تأیید شده است.

دانشگاه به طور معمول این اعتبار را در وب سایت خود نمایش داده یا مرجع می کند. همچنین می توانید در Accreditation.org جستجوهای لازم را در این مورد انجام دهید؛ با این وجود استثنائاتی وجود دارد. براساس اخبار US News با افزایش اعتبارنامه های جایگزین مانند نشان ها و گواهینامه ها ممکن است برخی از برنامه های آموزشی معتبر شوند.

چنین گزینه هایی ممکن است شامل بات‌های کدگذاری آنلاین یا سایر آموزش های مبتنی بر مهارت های ارائه شده توسط یک تجارت باشد. در این آنچنان حالت اعتبار مجوز لازم نباشد زیرا برنامه ها توسط یک تجارت قانونی ارائه می شود. اما برای برنامه هایی که مدرک میخواهید باید مطمئن باشید که معتبر هستند.

نام

غالباً، ارائه دهندگان مدرک جعلی آنلاین نام دانشگاه های معتبر را تغییر می دهند تا افراد فکر کنند که آن‌ها اصالت دارند یا به آن دانشگاه مرتبط هستند. به عنوان مثال، وقتی چنین نهادی واقعاً وجود نداشته باشد، ممکن است خود را «دانشگاه فنی آکسفورد» بنامند.

مراقب وب سایتهایی که از این نوع نام ها استفاده می کنندباشید و اگر در مورد چیزی شک دارید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید.

کمبود محتوا و منابع اطلاعاتی

آیا یافتن شماره تلفن یا آدرس تماس در وب سایت دشوار است؟ آیا آدرس ایمیل مخاطب کمی مشکوک به نظر می رسد؟ منابع اطلاعات چیست؟ نداشتن اطلاعات تماس مناسب، چراغ خطر دیگری است زیرا جاهای معتبر و دانشگاه ها در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر راه های مختلفی برای تماس با آنها ارائه می‌دهند.

آنها همچنین باید منابع را برای دانشجویان به وضوح در وب سایت نمایش دهند. متخصصان اعلام کرده اند که برنامه های آنلاین درست باید تعداد زیادی منبع از جمله پشتیبانی فناوری، مشاوره دانشگاهی و خدمات کتابخانه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار دهند. اگر دانشجویان شواهدی از این منابع نبینند یا اگر نتوانند با سایر کارمندان این سایت‌ها تماس برقرار کنند باید در مورد آن مشکوک شوند.

ورود و اخذ مدرک بسیار آسان به نظر می رسد

اگر به نظر می رسد شرایط پذیرش بسیار امیدوار کننده راه های سریع و آسان برای پذیرش هستندباید نسبت به قانونی بودن آن کمی شک کرد. اگر آنها فقط بدون درخواست مدارک قبلی یا نتایج امتحان، خواستار رزومه شما بودند باید به آن شک کنید.

از آنجا که ارائه دهندگان جعلی مدرک آنلاین فقط کلاهبردارانی برای گرفتن پول شما هستند سعی خواهند کرد تا شما را ترغیب کنند که ثبت نام و گرفتن مدرک آسان است بنابراین وسوسه می شوید که هزینه های خود را پرداخت کنید.

درخواست پیش پرداخت شهریه

مراقب دانشگاهی که از شما درخواست می کند قبل از شروع کار، تمام شهریه خود را بپردازید نیز باشید زیرا نباید هرگز از شما خواسته شود تا کل شهریه را (به صورت پیش پرداخت) پرداخت کنید.

بر اساس DistanceLearningPortal اگر موسسه‌ای حتی قبل از پذیرفته شدن درخواست پول زیادی کرد مطمئناً این برنامه آنلاین قانونی نیست.

دانشگاه ها نیازی به پرداخت کل شهریه ندارند و این امر کاملاً اختیاری است. معمولاً، شهریه به صورت اقساطی در هر سال یا هر ترم پرداخت می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031427

وب گردی

وب گردی