عوامل موثر بر قیمت خرید فرش ماشینی کاشان

عوامل مختلفی بر قیمت خرید فرش ماشینی کاشان موثر است که از مهمترین این عوامل می توان به مقدار شانه و تراکم فرش اشاره کرد. در این مقاله به تاثیر شانه و تراکم در قیمت فرش ماشینی پرداخته شده است و در ادامه راهکاری ارائه شده است که بتوانید فرش ماشینی کاشان را از منزل به قیمت درب کارخانه خریداری کنید!

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ؛ فرش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی ایرانی‏‌ها است که در سبک زندگی نقش مؤثری دارد. بنابراین خرید فرش باکیفیت یکی از دغدغه‌‏های افراد در هنگام تهیه چیدمان منزل است. تنوع طرح و رنگ در فرش‌های تولیدشده توسط کارخانجات فرش ماشینی کاشان به ‏علاوه کیفیت و قیمت مناسب که به دلیل وجود بازار رقابتی فرش کاشان به دست آمده است، سبب شده خریداران فرش ماشینی اقبال بیشتری به خرید فرش کاشان در سال‌های اخیر از خود نشان دهند.

در ادامه، عوامل موثر بر قیمت فرش کاشان مورد بررسی قرار قرار گرفته است. همچنین خرید اینترنتی فرش به عنوان ارزان‌‏ترین روش خرید فرش کاشان بررسی شده و روش امن و قیمت مناسب در خرید اینترنتی معرفی شده است.

فرش کاشان، آمیزه‌ه‏ایی از هنر و صنعت

قدمت هنر فرش بافی در ایران به 3000 سال پیش برمی‏‌گردد. بدون شک در تمام دنیا هر جایی که نام فرش به زبان بیاید، فرش ایرانی از قلم نخواهد افتاد و البته یکی از این فرش‌های پرآوازه فرش کاشان است.

همراه با موج صنعتی شدن، اشتیاق زیادی در تمام دنیا به ماشینی شدن کارهای دستی به وجود آمد که صنعت فرش را نیز دربرگرفت. در سال 1351، شرکت مخمل و ابریشم کاشان، با 6 دستگاه فرش ماشینی کار خود را آغاز کرد و شهر کاشان را به عنوان شهر پیشگام در عرصه تولید فرش ماشینی در ایران به ثبت رساند.

در حال حاضر بیش از دویست شرکت تولید فرش ماشینی در کاشان مشغول هستند که در رقابتی تنگاتنگ تلاش دارند، با بهترین کیفیت و ارزان‏ترین قیمت فرش کاشان را به خریداران فرش ماشینی عرضه کنند.

عوامل موثر بر قیمت فرش کاشان در بازار پررقابت فرش کاشان

ممکن است یک محصول مشابه با قیمت‌های متفاوتی به مشتری عرضه شود. سوال این است که آیا تفاوت قیمت بین دو فرش مشابه به دلیل کم‏بودن سود فروشنده است یا کیفیت پایین بر قیمت فرش تاثیرگذار بوده‌‏است؟

برخلاف تصور عامه، پرفروش‏ بودن یک طرح، تاثیری بر قیمت فرش کاشان ندارد. چرا که با استفاده از تکنولوژی‏‌های جدید، دیگر نیازی به بافت یک طرح از فرش، انبارکردن آن و درانتظاربودن برای خرید فرش توسط مشتری نیست. طرح فرش درخواستی براساس سفارش به دستگاه داده و بافته می‌‏شود. بنابراین برای تولیدکننده فرش، تفاوتی نمی‏‌کند که مصرف ‏کننده، خرید کدام فرش را ترجیح می‏‌دهد.

طبیعتا هر چه شانه و تراکم فرش کاشان افزایش یابد، قیمت فرش هم بیشتر می‌‏شود. بافت فرش‌های ریزبافت‏‌تر نیاز به ماشین‏‌هایی با تکنولوژی جدید و قیمت بالاتر دارد که تأثیر مستقیم بر روی قیمت تمام‏ شده فرش می‏‌گذارد.

قیمت فرش 700 شانه معمولا 20 درصد بیشتر از قیمت فرش 500 شانه کاشان است. قیمت فرش 1000 شانه معمولا نسبت به قیمت فرش 700 شانه کاشان، 15 درصد بیشتر است و این نسبت قیمت بین فرش 1200 شانه و فرش 1000 شانه کاشان معمولا 10 درصد است. این در حالی است که قیمت فرش 1500 شانه کاشان که ریزبافت‌‏ترین فرش موجود در بازار فرش کاشان است، حدود 40 درصد بیشتر از قیمت فرش 1200 شانه کاشان است.

اما آیا قیمت هر فرش با شانه و تراکم بالاتر، بیشتر است؟ پاسخ این است که عواملی مثل جنس نخ‏‌های خاب و تار و پود فرش، ارتفاع نخ خاب و کاهش میزان تراکم در تولید فرش، تاثیر بسزایی در کیفیت فرش و در نتیجه قیمت فرش کاشان دارد. به طوری که مثلاً قیمت یک فرش 500 شانه باکیفیت ممکن است بیشتر از قیمت یک فرش 700 شانه بی ‏کیفیت باشد.

خرید اینترنتی فرش، ارزان‌ترین راه خرید فرش کاشان

از آن‏جایی که فرش از گران قیمت‌ترین ملزومات زندگی است، خرید فرش به قیمت ارزان یکی از دغدغه‌‏های اساسی خریداران فرش کاشان است. با وجود آن‏چه درباره عوامل موثر در قیمت فرش کاشان بیان شد، قیمت دو فرش با کیفیت و شانه و تراکم یکسان، ممکن است متفاوت باشد.

برطبق گزارش‏‌ها، خرید اینترنتی فرش، ارزان‏ترین راه خرید فرش کاشان است. یکی از دلایل آن، حذف واسطه‏‌ها است. سایت‏‌های خرید فرش کاشان، معمولا در شهر کاشان مستقر هستند و به عنوان نماینده فروش اینترنتی مستقیم از درب کارخانه فعالیت می‏‌کنند.

دلیل دیگر این است که خرید اینترنتی فرش کاشان، نیازی به نمایشگاه‏‌های بزرگ فرش با هزینه‏‌های گزاف ندارد. نمایشگاه فرش کاشان در سایت خرید اینترنتی، همان سایت فروشگاهی است. اگرچه سایت خرید اینترنتی فرش، نیاز به نیروی مجرب و پشتیبانی دائمی دارد.

چگونه یک خرید اینترنتی مطمئن و با قیمت مناسب از فروشگاه‌‏های اینترنتی فرش کاشان داشته باشیم؟ یکی از سوالاتی که ذهن افراد را در خرید اینترنتی فرش آزار می‏‌دهد، این است که چگونه به این‏گونه سایت‌‏ها اعتماد کرد؟

از سایت معتبر خرید اینترنتی فرش کاشان، که هویت صاحب امتیاز آن توسط نماد اعتماد الکترونیک قابل ردیابی است، خرید کنید. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‏‌شود و مسائلی چون صحت اطلاعات فرش، ضمانت فرش و محرمانه بودن اطلاعات خریدار فرش کاشان را تضمین می‌‏کند.

پیشنهاد دیگر خرید فرش از سایت‏‌هایی با مدیریت مستقر در شهر کاشان است. این سایت‏‌ها می‌‏توانند فرش کاشان را مستقیم از درب کارخانه و بدون واسطه ارائه دهند و هر مشکلی در فرآیند خرید را در کمترین زمان پیگیری کنند.

در مقایسه با سایت‏‌های نماینده یک شرکت تولیدی خاص، سایت‏‌های دارای تنوع فرش از نظر تولیدکننده، نوع، جنس و رنگ‏بندی، دارای اولویت هستند. چرا که دست افراد را در خرید فرش کاشان با هر کیفیت، قیمت و رنگ‏بندی باز می‏‌گذارند.

با توجه به این‏که سایت‌‏هایی با ارسال رایگان، متوسط یا بیشترین هزینه ارسال فرش را بر روی قیمت فرش کاشان ارائه شده، اضافه می‌‏کنند، افرادی که در یک شهر مرکزی زندگی می‏‌کنند بهتر است از سایتی خرید کننند که هزینه ارسال فرش را به عهده افراد می‏‌گذارد. به این روش قیمت تمام ‏شده برای خرید فرش کمتر خواهد بود.

سایت قالی کاشان دارای نماد اعتماد الکترونیک است و بهترین کیفیت و ارزان‏ترین قیمت را در خرید اینترنتی فرش کاشان از کارخانه‌های مختلف از جمله فرش محتشم، فرش بزرگمهر، فرش عقیق و فرش نیاورا دارد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت‏‌هایی که فرش کاشان را مستقیم از درب کارخانه با ضمانت اصالت و کیفیت ارائه می‏‌کند، می‌توانند به سایت قالی کاشان به آدرس ghaliekashan.com مراجعه کنند.

کد خبر: 1031437

وب گردی

وب گردی