مجلات علمی و پژوهشی در حوزه مدیریت و محیط زیست در واحد ایلام  منتشر می‌‌‌‌شود/ ایجاد سرای نوآوری در حوزه گردشگری مذهبی و IT

معاون علمی (آموزشی- پژوهشی) واحد ایلام گفت: درصددیم تا در حوزه‌‌‌های علوم‌‌‌‌انسانی، شاخه مدیریت نوین، محیط زیست و جنگل، مجلاتی منتشر کنیم که بعد از تأیید سازمان مرکزی، مجلات علمی و پژوهشی در این حوزه ایجاد خواهند شد.

علی نوری معاون علمی (آموزشی- پژوهشی) واحد ایلام در گفت‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود گفت: درصددیم تا در حوزه‌‌‌های علوم‌‌‌‌انسانی، شاخه مدیریت نوین، محیط زیست و جنگل، مجلاتی را منتشر کنیم و ظرفیت‌‌‌‌های لازم در این مورد وجود دارد تا بعد از تایید سازمان مرکزی مجلات علمی و پژوهشی در این حوزه ایجاد شود.

وی درباره فعالیت‌‌‌های اقتصادی واحد ایلام تشریح کرد: فعالیت‌‌‌هایی در زمینه تولید آب معدنی و ایجاد زائرسرای سه ستاره اربعین مهران و یک طرح تحت عنوان مصباح‌‌‌الهدی داریم که در بخش حوزه گردشگری است. در زمینه تولید محصولات دانش‌‌‌بنیان هم درصددیم تا مجوز 4 واحد را برای فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد صادر کنیم که این افراد، مجوز 14 محصول را دارند و این محصولات شامل حوزه‌‌‌های علوم پزشکی، شیلات و آب می‌‌‌‌شود.

معاون علمی (آموزشی- پژوهشی) واحد ایلام در ادامه تاکید کرد: از جمله این محصولات که براساس مشاغل خانگی طراحی شدند، می‌‌توان به تولید بوقلمون و ایجاد دستگاهی برای تولید آبزیان در حد محدود و در فضایی کمتر از 6 متر؛ همچنین صنایع‌‌‌دستی و تزیینی اشاره کرد که جزو محصولات دانش‌‌‌بنیان فارغ‌‌‌‌التحصیلان این واحد دانشگاهی است. کلیه این محصولات دانش‌بنیان، به‌زودی در واحدهای فناور واحد ایلام قرار گرفته است که در مرحله تولید انبوه و تجاری‌‌‌سازی قرار می‌‌‌گیرد.

نوری درباره طرح پایش و ماموریت واحد ایلام در این طرح گفت: طرح پایش یکی از بزرگترین طرح‌‌های دانشگاه آزاد است که در راستای رفع چالش‌‌‌ها و مشکلات کشور و کاربردی کردن پایان‌‌نامه‌‌های دانشجویی در این راستا، انقلابی بزرگ در حل مسائل موجود محسوب می‌‌‌‌شود. در واحد ایلام هم موضوعاتی چون گردشگری مذهبی و بررسی آسیب‌‌های اجتماعی با تاکید بر خودکشی و دیگرکشی، محیط زیست و آب برای ما تعریف شده که با توجه به پژوهشکده آب که در واحد ایلام وجود دارد، زمینه لازم برای فعالیت در این موضوعات فراهم است. در حال حاضر، پروژه‌‌‌های تولید آب معدنی و پژوهشگاه آب و زائرسرای اربعین تحت عنوان مصباح الهدی را به صورت مشترک با واحد تهران مرکزی آغاز کردیم که وارد فاز اجرایی شده است.

وی درباره طرح پویش و راه‌‌‌‌‌‌اندازی سرای نوآوری یادآور شد: طرح پویش که دربردارنده کار هم‌‌‌زمان با تحصیل برای دانشجویان می‌‌‌‌‌‌شود، رویدادی بی‌‌‌نظیر در مجموعه آموزش عالی کشور محسوب شده که در این طرح، دانشجویان همراه با تحصیل، مهارت‌‌‌‌‌‌های لازم را فرا‌‌‌‌می‌‌‌گیرند. سرای نوآوری هم به دنبال این طرح در دانشگاه آزاد مطرح شد تا دانشجویان در این سرا، مهارت‌‌‌های لازم را فرا گرفته و به کار همراه با تحصیل بپردازند. در حال حاضر، با توجه به ظرفیت‌‌‌هایی که در واحد ایلام وجود دارد، امکان ایجاد سرای نوآوری در حوزه گردشگری مذهبی و IT وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031443

وب گردی

وب گردی