قلب پسر 19 ساله بوشهری به تهران منتقل شد/ا نتقال هوایی قلب اهدایی برای پیوند به بیمار نیازمند

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: درعملیاتی حساس با هماهنگی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت قلب دهنده ۱۹ ساله بوشهری به تهران منتقل و به گیرنده‌ای که به مدت یکماه در بیمارستان تهران بستری بود، پیوند شد. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: درعملیاتی حساس با هماهنگی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت قلب دهنده ۱۹ ساله بوشهری به تهران منتقل و به گیرنده‌ای که به مدت یکماه در بیمارستان تهران بستری بود، پیوند شد.

وی گفت: با هماهنگی مرکز فراهم آوری قلب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قلب اهدا کننده از این استان به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل و در بدن بیمار نیازمندی جای گرفت.

شادنوش گفت: عملیات انتقال این عضو پیوندی، با هماهنگی اداره پیوند وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور و آشیانه جمهوری اسلامی صورت گرفت.

وی ادامه داد: کبد و دو کلیه فرد اهداکننده نیز به شیراز برای دیگر بیماران نیازمند فرستاده شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها با اشاره به اینکه این دهمین انتقال قلب هوایی در سال جاری بوده است، گفت: عملیات انتقال عضو پیوندی بین استانی با تلاش مستمر دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است و این بار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دهمین انتقال عضو اهدایی بین استانی در سال جاری، عملکرد مناسبی داشته و با تلاش مرکز فراهم‌آوری این دانشگاه انتقال و پیوند با موفقیت صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031468

وب گردی

وب گردی