تاثیر ماه تولد بر روی سلامت افراد

مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد، نشان می دهد که ماه تولد افراد می تواند بر روی سلامت جسمی، بیماری ها یا ناراحتی های مزمن مؤثر باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آیا ماه تولد شما می تواند تعیین کند که چه نوع بیماری هایی دارید؟ برای کدام قسمت از بدن خود باید بیشتر مراقب باشید؟ خطرات ناشی از توجه نکردن به بیماری های مختلف چیست؟

این مطالعه شامل پرونده های 1.75 میلیون بیمار متولد بین سال های 1900 تا 2000 بود که در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا تحت معالجه قرار گرفته بودند. محققان این پرونده ها را با 1688 بیماری مقایسه کردند و دریافتند که بین 55 بیماری (از جمله ADHD ، آسم و حتی عفونت گوش) و ماه تولد ارتباط وجود دارد.

روزنامه واشنگتن پست این موارد را بررسی کرد و دریافت در حالی که متولدین ماه های ابتدایی سال نسبت به مواردی مانند بیماری های قلبی عروقی و آسم بیشتر مستعد بودند، افرادی که در اواخر سال به دنیا می آیند، عموماً به ADHD و سایر بیماری ها مبتلا هستند. محققان فکر می کنند که مواجهه مادران باردار با شرایط خاص فصلی می تواند عاملی برای سلامتی کودک باشد.

به عنوان مثال ، یک زن باردار در ماه های گرم ممکن است در معرض ویتامین D بیشتری قرار بگیرد، در حالی که در ماه های سردتر ممکن است به ویروس آنفولانزا مبتلا شود. البته این مطالعه که اختصاصا در شهر نیویورک با دقت و جزئیات خاصی انجام شد و پزشکان تأکید کردند که عوامل محیطی و ژنتیکی بیشتر نشان می دهند که شما ممکن است تنها به دلیل تولد در یک ماه خاص، به یک بیماری خاص مبتلا شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031473

وب گردی

وب گردی