ورود سامانه بارشی تازه از فردا/ آسمان‌ نیمه‌ابری در مشهد مقدس

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور، شاهد بارش باران،‌ رعد و برق و وزش باد در شمال‌غرب و غرب کشور و استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی کشور گفت: امروز در جنوب و مرکز کشور، همچنین شرق، شمال‌شرق و شمال‌ غرب بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور شاهد بارش باران،‌ رعد و برق و وزش باد در شمال‌غرب و غرب کشور و استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهیم بود.

وی گفت: بعدازظهر فردا در مرکز کشور، شرق و شمال‌شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب، نیمه شمالی کرمان، شمال فارس و همچنین بوشهر رشد ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش در نیمه غربی کشور ادامه دارد، همچنین بارش پراکنده در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در شرق و شمال‌شرق کشور خواهد بود، همچنین در استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان و در دامنه‌های البرز شرقی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از اواخر وقت پنج‌شنبه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

وی بیان کرد:‌ از فردا تا پایان هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شرق خراسان جنوبی خواهیم داشت؛ همچنین با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور، بارش در سواحل خزر روز جمعه تشدید می‌شود.

وی تأکید کرد: در مناطقی که ذکر شد به علت فعالیت سامانه بارشی، اختلال در تردد شهری، مه‌آلود شدن جاده‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی، محتمل است؛ ضرورت دارد احتیاط لازم هنگام تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه، مدنظر باشد.

ضیائیان گفت: از امروز تا چهارشنبه با فعالیت توفان حاره‌ای در شرق دریای عمان، سواحل دریای عمان مواج است و ارتفاع موج بین 2.5 تا 3.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران روز سه‌شنبه نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است و روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان پایتخت صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 11 درجه خواهد شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین در ‌تشریح وضعیت جوی شهر مشهد گفت: آسمان مشهد فردا کمی ابری،‌گاهی وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه نیز آسمان مشهد نیمه‌ابری همراه با بارش باران در برخی ساعات خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در مشهد 23 و 10 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 4 درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031483

وب گردی

وب گردی