سند برآورد نیروی انسانی مناطق آمایشی علوم پزشکی نهایی می‌‌‌‌‌‌‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برش منطقه ای سند برآورد نیروی انسانی کشوری در حوزه علوم پزشکی به زودی نهایی خواهد شد و مناطق آمایشی بر مبنای آن می توانند آموزش خود را گسترش دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وبدا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: تربیت نیروی انسانی در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی شکل منظمی گرفته و مشخص شده تا ۱۰ سال آینده چه تعداد نیرو در حوزه علوم پزشکی مورد نیاز است.

لاریجانی گفت: برای برآورد نیروی انسانی در هریک از رشته ها نشست های متعدد برگزار و پروژه های متعددی اجرا شده است. بسیاری از این محاسبات در شورای گسترش تصویب شده و تکلیف تمامی رشته ها تا پایان سال مشخص خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حرکت وسیعی در آموزش علوم پزشکی برای محاسبات نیروی انسانی صورت گرفته اظهار داشت: ۲۴ آبان ماه سال جاری نشستی در کرمان با حضور روسای کلان مناطق آمایشی برگزار می شود و برش منطقه ای محاسبات نیروی انسانی نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در واقع این محاسبات منجر به موافقت های اصولی شورای گسترش می شود که به مناطق آمایشی اجازه می دهد گسترش های علوم پزشکی را بر اساس این توافق صورت دهد.

لاریجانی گفت: برخی از مناطق این توافق نامه ها را با دانشگاهها و دانشکده های زیرمجموعه خود نیز تنظیم کرده اند. انتظار این است که تا ۲۴ آبان سند مناطق آمایشی تنظیم شود و این برنامه ریزی ها تا سطوح خرد در دانشگاه ها مثل دانشکده ها و گروههای آموزشی نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031506

وب گردی

وب گردی