کمک به رفع مشکلات سلامت با استفاده از دانش علوم اعصاب

رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، استفاده از دانش علوم اعصاب برای کمک به رفع مشکلات حوزه سلامت را موثر دانست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدتقی جغتایی با اشاره به برگزاری هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، گفت: کنگره علوم اعصاب یکی از بزرگترین رویدادهای علمی تخصصی سالانه در حوزه علوم اعصاب در سطح ملی محسوب می شود.

وی افزود: در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی بیش از ۱۵۰۰ تن از دانشجویان، اساتید، محققان و متخصصان رشته های علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی از جمله در رشته های پزشکی، روانشناسی، توانبخشی، مهندسی و علوم انسانی شرکت دارند.

جغتایی، هدف از برپایی هشتمین کنگره علوم اعصاب را استفاده از دانش این رشته برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و همچنین ارتقای توانایی های شناختی آحاد مردم به منظور «سلامت مغز» عنوان کرد و گفت: در هشتمین رویداد علمی و تخصصی علوم اعصاب پایه و بالینی، شماری از متخصصان و اساتید صاحبنظر در این رشته از کشورهای مختلف اروپایی نیز شرکت دارند.

به گفته رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب در این رویداد علمی همچین از نفرات برتر مسابقات دانش آموزی مغز و شناخت و کارسوق های شناختی و نیز محققان دارای بیشترین فعالیت های پژوهشی در حوزه های علوم اعصاب، تقدیر به عمل می آید.

جغتایی با اشاره به اینکه دانش علوم اعصاب به واسطه فعالیت های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی درمیان سایر رشته های در حال گسترش است گفت: در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، آخرین یافته های تحقیقاتی این رشته در سطح ملی و بین المللی در اختیار محققان، دانشجویان و اساتید داخلی قرار می گیرد و فرصتی برای بستر سازی زمینه های توسعه و ترویج مراکز علوم اعصاب در سطح مراکز تحقیقاتی و توسعه این رشته در دانشگاه ها است.

رئیس هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، با بیان اینکه توسعه فعالیت های بالینی، تحقیقاتی و آموزشی در حوزه های علوم اعصاب برای عمومی شدن دانش علوم اعصاب به عنوان یک هدف و سیاست در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: به همین منظور ایجاد «انستیتوهای مغز» در سطح کشور یک نیاز اساسی برای معرفی دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی و ارائه خدمات در جامعه محسوب می شود تا با فعالیت چنین مراکزی فعالیت های پژوهشی و بالینی و آموزشی هرچه بیشتر توسعه یابد.

هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ۲۷ تا ۲۹ آذر ۹۸ در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031562

وب گردی

وب گردی