28 محصول دانش بنیان واحدهای دانشگاهی اردبیل وارد بازار شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از ورود 28 محصول دانش بنیان واحدهای دانشگاهی این استان به بازار خبرداد.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های مراکز رشد و واحدهای فناور این واحد دانشگاهی اظهار کرد: براساس سیاستهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ایجاد سراهای نوآوری و اکوسیستم فناوری، فعالیت‌های واحدهای دانشگاهی استان اردبیل نیز بر همین اساس آغاز و چرخه شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان تکمیل شده است.

وی افزود: درحال حاضر، حدود 28 محصول دانش بنیان واحدهای دانشگاهی استان اردبیل وارد بازار شده‌اند؛ چراغ روشنایی هوشمند که در بزرگراه‌ها و محوطه‌های باز از آن استفاده میشود، جزو محصولات دانش بنیانی است که قراردادهای خوبی برای تجاری سازی آن منعقد شده است.

رسولی ادامه داد: راه اندازی خط تولید گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، موجب تشکیل شرکت دانش بنیانی شده که سال گذشته 11 محصول و امسال 10 محصول خود را وارد چرخه بازار کرده‌اند. در کل استان اردبیل، 3 شرکت دانش بنیان فعالیت دارند که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاییدیه‌ای در سطح واحدهای صنعتی اخذ کرده‌اند. یکی از این 3 شرکت، متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: برخی از دانشگاه‌های دولتی سطح استان و همچنین زندان‌های شهرستان خلخال، با چراغ روشنایی هوشمند ساخت شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تجیهز شده‌اند؛ همچنین درحال رایزنی برای انعقادقرارداد با اداره کل پایانه‌های استان هستیم.

وی با بیان این که شرکت دانش بنیان تولید گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی در 30 استان نمایندگی دارند اضافه کرد: این نمایندگی‌ها، کلیه محصولات خود را وارد بازار کرده‌اند و برای خود درآمدزایی دارند.

رسولی در پایان با اشاره به تجاری سازی واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: درحال حاضر دستگاه‌های اسانس گیری و خشک کن میوه و گیاهان دارویی در واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی تولید می‌شود که اخیرا از چندین شرکت سفارش گرفته‌اند؛ همچنین 15 کارتینگ که در واحدهای فناور ساخته شده، از سوی یک مرکز تفریحی خریداری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031563

وب گردی

وب گردی