دستگاه نوار قلب 12 کاناله در آستانه تجاری‌سازی است

نمونه ۱۲ کاناله دستگاه نوار قلب به روز و پیشرفته برای نخستین بار در کشور توانسته پاسخی فناورانه به یک نیاز مهم بهداشت و درمان کشور باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمیدرضا خردیان مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: انواع مختلفی از دستگاه نوار قلب در کشور تولید می‌شود که شرکت ما نیز جزء تولیدکنندگان انبوه، مدل 6 کاناله این دستگاه محسوب می‌شود.

اما با توجه به برخی اختلالات پیش آمده در جریان واردات و افزایش قیمت بالای نمونه وارداتی، این نیاز جدی در داخل احساس شد که باید نمونه پیشرفته آن که نوع 12 کاناله است به صورت کامل در داخل تولید شود.دستگاه نوار قلب 12 کاناله، یک محصول ایرانی است که توانسته با حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آزمایش‌های کنترل کیفیت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

خردیان درباره این طرح کلان ملی فناورانه تصریح کرد: ابتدا آن را در اختیار چند مرکز درمانی قرار دادیم و بازخوردی که از کادر درمان گرفتیم بسیار امید بخش بوده است. پرینتی که این دستگاه از وضعیت قلب بیمار می‌گیرد. از نظر فنی به گونه‌ای است که به پزشک کمک می‌کند به شیوه آسان‌تر و بهتر روند تشخیص و معاینات پزشکی را انجام دهد.

به گفته این فعال فناور، دستگاه نوار قلب دستگاهی نیست که مرکز درمانی به خاطر مشکل در واردات یا هر مسئله‌ای دیگری به صورت موقت نبود آن را نادیده بگیرد، بلکه در حوزه پزشکی کالای بسیار استراتژیک است که حتماً باید با کیفیت منطبق با استاندارد در داخل کشور تولید شود و نگرانی از بابت تامین آن وجود نداشته باشد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن تأکید بر مزیت‌های رقابتی اضافه کرد: محصول چینی موجود در بازار حداقل 25 میلیون تومان قیمت دارد و نمونه ایرانی پس از تولید انبوه حداکثر با قیمت 15 میلیون تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید البته نمونه‌های وارداتی با کیفیت‌تر از انواع چینی قیمت بالاتری دارد. امیدواریم پس از رسیدن به مرحله تولید انبوه آن را به کشورهای همسایه صادر کنیم. هم اکنون یک نمونه به کشور عراق ارسال شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031587

وب گردی

وب گردی