حذف تنوع مدارس  منجر به کاهش دسترسی دانش‌آموزان محروم به فرصت‌های آموزشی می‌شود

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح حذف تنوع مدارس خلاف جهت تحقق عدالت آموزشی بوده و موجب کاهش دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به فرصت‌های آموزشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیـرکبیـر به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره طرح حذف تنوع مدارس نامه‌ای نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: باخبر شدیم چندی پیش مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که طبق آن، تنوع مدارس در کشور کاهش پیدا کرده؛ بر این اساس مدارس نمونه دولتی، هیئت امنایی و استعدادهای درخشان منحل می‌شوند و در نهایت دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی خواهیم داشت. همچنین فعالیت هر نوع مدرسه به جز آن غیرقانونی است.

دانشجویان در این نامه ابراز کردند: بررسی‌ها نشان می‌دهد اشکالات فنی و حقوقی بسیاری بر این مصوبه وارد است از جمله آنکه در صورت اجرایی شدن این درطرح، در واقع شاهد حذف مدارس با کیفیت دولتی و رونق مدارس غیر انتفاعی خواهیم بود؛ این امر خود گامی در خلاف جهت تحقق عدالت آموزشی و کاهش دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به فرصت‌های آموزشی، و موجب تسریع در روند خصوصی سازی آموزش است. مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی در افزایش هزینه‌ها برای دولت، مغایرت با سیاست‌های کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حمایت از نخبگان و بی‌توجهی به منویات رهبری و مطالبات چندین ساله ایشان برای پیگیری و پیشبرد مدارس سمپاد از دیگر اشکالات وارده بر تصویب این مصوبه است.

در خش پایانی این نامه آمده است: درخواست ما از نمایندگان موافق این طرح این است که برای چشیدن اندکی از طعم ناعدالتی آموزشی موجود (که به عقیده ما با این اقدام عمیق‌تر هم می‌شود) فرزندان با استعداد خود را به مدارس دولتی مناطق پایین شهر بفرستید تا با وضعیت آنها بیشتر آشنا شده و درک بهتر و واقع بینانه تری از نتیجه مصوبات خود بدست آورید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031598

وب گردی

وب گردی