تاثیر آنالیز مو بر تشخیص اسکیزوفرنی

دانشمندان طی یک رویکرد جدید به بررسی منشاء بیولوژیکی اسکیزوفرنی پرداختند و تولید بیش از حد سولفید هیدروژن در مغز را به عنوان یک عامل این بیماری مشخص کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه پزشکی مولکولی EMBO اخیر حاکی از آن است که آنزیمی که به تولید سولفید هیدروژن در مغز و گذاشتن اثر در موهای انسان کمک می کند ممکن است به عنوان یک نشانگر اسکیزوفرنی باشد.

محققان پیشنهاد می‌کنند که این یافته ها می‌تواند به طبقه جدیدی از داروهای اسکیزوفرنی منجر شود. درمان های فعلی که سیستم های دوپامین و سروتونین مغز را هدف قرار می دهد، همیشه مؤثر نیستند و عوارض جانبی ایجاد می‌کنند.

محققان اعلام کردند که هدف قرار دادن مسیر سوخت و ساز بدن سولفید هیدروژن یک روش درمانی جدید است. تحقیقات موش های مهندسی ژنتیک، بافت مغزی انسان بعد از مرگ و افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و بدون آن را مورد بررسی قرار داد.

دکتر تاکو یوشیکاوا، نویسنده ارشد این مطالعه، که مدیر مرکز RIKEN علوم مغز در ژاپن است، متذکر می شود که شرکت های دارویی توسعه درمان‌های جدید برای بیماری اسکیزوفرنی را متوقف کرده‌اند.

وی اظهار کرد برای ایجاد داروهای نو به یک الگوی جدید نیاز است. وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 درصد بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی در آنتاگونیست درمانی نسبت به دوپامین D2 مقاوم هستند.

از آنجا که سولفید هیدروژن می تواند در برابر التهاب ناشی از استرس محافظت کند، این تیم به دنبال این بود که آیا استرس التهابی در مراحل اولیه رشد مغز می تواند علت اصلی اسکیزوفرنی کمک کند یا خیر.

دانشمندان اعلام کردند که نتایج ما یک اصل یا الگوی جدید برای طراحی داروها ارائه می دهد و ما نشان دادیم که مهار سنتز سولفید هیدروژن می‌تواند علائم موجود در مدل های موش اسکیزوفرنی را کاهش دهد.

روان‌گسیختگی، اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی (Schizophrenia) یک بیماری روانی است که با رفتار و گفتار غیرعادی و کاهش توانایی درک واقعیت نمایان می‌شود. ناتوانایی در اندیشیدن، عاطفهٔ ضعیف، انجام رفتارهای نامعقول و ناتوانی در درک واقعیت از ویژگی‌های بارز آن است. نشانه‌های دیگر ممکن است باورهای نادرست، آشفتگی اندیشه، شنیدن صداهایی که وجود ندارند، کاهش تعامل اجتماعی ، ابراز نکردن عاطفه و بی‌انگیزگی باشد. کسانی که دچار به اسکیزوفرنی اند اغلب دارای مشکلات بهداشت روان دیگری مانند اضطراب، افسردگی یا اختلالات مصرف مواد هستند. علائم معمولاً به تدریج بروز می‌یابد، در بزرگسالی شروع می‌شود و در بسیاری موارد هرگز برطرف نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031602

وب گردی

وب گردی