ربات های جنگجو؛ واقعیت یا دروغ؟

کارشناسان معتقدند که با وجود ربات های ارتشی جدید،آینده سربازی های اجباری تغییر پیدا کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ربات سرباز جدید به راحتی می تواند جایگزین تکاوران و جنگجوهای تعلیم یافته ارتش شود.

این ربات که توانایی تشخیص چهره های انسانی را از غیر انسانی دارد، به راحتی می تواند در جنگ ها شرکت کرده و با درصد خطای صفر با دشمن بجنگد.

ربات مذکور بسیار سریع و نرم حرکت کرده و در انجام حرکات آکروباتیک مهارت دارد؛ ضمن این که در صورت ورود ضربه باز هم با هدف گیری دقیق می تواند تیر را به هدف های مورد نظر شلیک کند.

عملکردهای بیشتر این ربات را می توانید در فیلم بالا مشاهده کنید.

از سوی دیگر گفتنی است که بسیاری، این فیلم که حداقل دومیلیون بار واایرال و تماشا شده است واقعی نبوده و تنها با استفاده از جلوه های ویژه رایانه ای و حرکات انسانی ساخته شده است.

گفته می شود که این ویدئو با استفاده از فن آوری هوشمند CGI که در آن از حرکات یک بازیگر انسانی برای ایجاد یک فیلم متحرک استفاده می برند، ساخته شده است.

استدلال آنها برای چنین ادعایی نیز نداشتن بودجه کافی،منبع تغذیه پیشرفته به اندازه کافی و همچنین استعدادهای درخشان در ارتش برای ساخت چنین ربات هایی است. البته ساخت آنها از لحاظ تجاری نیز سود محدودی را برای صاحبان و طراحان آن به ارمغان خواهد آورد که در نتیجه تولید آن را با مشکل مواجه می کند.

از سوی دیگر دستگاه های کشتار جمعی می توانند بسیار ساده تر و مؤثرتر باشند. هواپیماهای بدون سرنشین فعلی نسبت به روبات های انسان نما ساده تر و کارکردی تر خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031634

وب گردی

وب گردی