بررسی چگونگی ثبت نام طرح ملی مسکن در شورای مسکن

شورای هماهنگی مسکن چگونگی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن و فروش اقساطی زمین در طرح اقدام ملی را شنبه هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با نزدیک شدن به آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در 10 استان کشور شورای هماهنگی مسکن در جلسه ای که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی حضور خواهد داشت این طرح را به همراه سایر موارد مربوط به این طرح را بررسی خواهد کرد.

برای این طرح که 4 شرط تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از موارد اصلی برای ثبت نام است.گفته می شود ثبت نام این طرح در برخی شهرها مثل کرمان،قم ،همدان و سیستان و بلوچستان نهایی شده است.

محمود محمودزاده سرپرست معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در 10 استان خبر داده و گفته بود که ثبت‌نام اولیه مسکن ملی در شهر کرمان برای تست سامانه در شهریور ماه انجام شد گفت: تمام مشکلات و نواقص موجود در سامانه برای ثبت‌نام برطرف شده است.

وی ادامه داد: نام‌نویسی از متقاضیان مسکن ملی در 10 استان کشور از آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود و به‌مرور استان‌های دیگر با فراهم شدن شرایط لازم در پروسه ثبت‌نام قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند، تصریح کرد: تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله این شرایط است.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن، 8 مورد برای بحث و تبادل‌نظر برنامه‌ریزی شده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بخشی از آنها شاملِ پیشنهاد طرح تامین مسکن گروه‌های متوسط و کم‌درآمد با روش هزینه ساخت به قیمت تمام شده و فروش اقساطی زمین در طرح اقدام ملی توسط معاونت مسکن و ساختمان، بررسی ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی به تفکیک شهر و استان و بررسی توسعه سامانه ثبت‌نام متقاضیان و مدیریت طرح اقدام ملی است.

از دیگر موارد مورد بررسی در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن، ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های تابعه و استان‌ها در طرح اقدام ملی توسط معاونت مسکن و ساختمان و بحث و برسی در خصوص ضرورت شناسایی موانع و چالش‌های تحقق برنامه و ارایه راهکارهای مناسب در سطح استانی، ارایه گزارش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن مهر توسط معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع، ارایه گزارش واحدهای باقیمانده در تعهد مسکن مهر برای تعیین برنامه زمانبندی برگزاری جشن اختتام در استان‌ها و بررسی راهکارهای پیشنهادی در خصوص افزایش واحدهای فروش اقساطی مسکن مهر می‌توان اشاره کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1031637

وب گردی

وب گردی