تاسیس مرکز جامع رشد فناوری در واحد اراک

نشست نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک و معاونان دانشگاه در راستای بررسی مشکلات اداری دانشگاه با سازمان ها و ارگان های کلانشهر اراک و رفع موانع احتمالی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک حسین کلانتری در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف بنده ایجاد شهر فناوری و نوآوری درشهر اراک و ایجاد سراهای نو آوری در ذیل آن در زمینه های صنعت و کشاورزی ، گیاهان دارویی ، بهداشت و سلامت و هنر و علوم انسانی اسلامی- ایرانی است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: طرح این مجموعه در حال تهیه است و بزودی به معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال می شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک باییان برخی مسائل و مشکلات دانشگاه گفت : انتظار از جنابعالی و مسئولان استان این است که دانشگاه آزاد اسلامی را در این شرایط حساس کمک کنند.
کریمی نیز در این نشست گفت: عدم انطباق نیازهای کشور با حجم و ظرفیت رشته های دانشگاهی باعث ایجاد مشکل جدی برای دانشگاه ها در زمینه تعداد دانشجویان ورودی جدید شده است.
وی اظهار کرد: در دهه های گذشته رشد کمّی گسترده ای را در دانشگاه های کشور داشتیم، ولی اشباع شدن نظام دولتی در استخدام ها و بروز رکود و تعطیلی در خیلی از فعالیت های تولیدی، صنعتی و اقتصادی باعث شد که فارغ التحصیلان دانشگاه ها نتوانند جذب کار شوند و با حجم بسیار زیاد فارغ التحصیلان بیکار مواجه شدیم.
در ادامه نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان و عدم انطباق نیازهای کشور با رشته های تحصیلی در دانشگاه ها باعث شده که حجم زیادی صندلی خالی در دانشگاه ها داشته باشیم ،گفت: تقاضا برای تحصیل در آموزش عالی کشور پایین آمده است و همه دانشگاه ها با چالش کاهش تقاضا مواجه شده اند.
وی بیان کرد: مدیران دانشگاه آزاداسلامی باید تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند تا از این شرایط و چالش موجود عبور کنند.
کریمی گفت: دانشگاه آزاداسلامی اراک جزو دانشگاه های نامدار و خوب کشور است و پیشینه پرافتخاری دارد هم به لحاظ کمّی جزو واحدهای بزرگ کشور است و هم به لحاظ کیفی، تنوع رشته ها، قدمت و مقاطع تحصیلی مختلف دارای اهمیت است.
وی اظهار کرد: در کنار ارتقای سطح کمّی و کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاداسلامی اراک، تقویت ارتباط این دانشگاه با شرکت های صنعتی و بنگاه های اقتصادی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
کریمی با بیان اینکه توسعه مراکز رشد و فنّاوری و شرکت های دانش بنیان در استان مرکزی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات این استان باشد،گفت: با توجه به بازدید دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور از سایت دانشگاه آزاداسلامی اراک و پیگیری های انجام شده توسط اینجانب، درخواست تأسیس مرکز جامع رشد فنّاوری و اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای آماده سازی و تجهیز این مرکز و تامین سرمایه نقدی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و کارآفرینانی که در این مرکز مستقر خواهند شد، در نظر گرفته شده است که باید پیگیری های بعدی برای راه اندازی این مرکز در اسرع وقت، توسط سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031658

وب گردی

وب گردی