تسویه حساب بازنشستگان دانشگاه‌ها به 500 میلیارد اعتبار نیاز دارد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اعتبار مورد نیاز برای تسویه کامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیئت علمی و غیرهیئت علمی سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نظرپور در این خصوص اظهار داشت: بر اساس اسناد و مدارک دریافت شده از دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری این وزارت موفق به پرداخت بخش قابل توجهی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان معزز هیئت علمی و غیرهیئت علمی سال ۱۳۹۷ به تعداد ۱۱۷۸ نفر گردیده است. لیکن برای تسویه کامل با سایر بازنشستگان سال گذشته به مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز بوده که از این مبلغ ۳۸ میلیارد ریال آن متعلق به ۴۷ نفر از کارکنان بازنشسته دانشگاه پیام نور است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه این موضوع یکی از نگرانی‌های وزارت متبوع تلقی می‌گردد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی مکاتبه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از حمایت‌‌های ثمربخش آن سازمان مبنی بر تخصیص اعتبارات به منظور پرداخت پاداش پایان خدمت این قشر از عزیزان، به پیگیری‌های بحق و مکرر وی نیز اشاره کرد و خواستار تخصیص اعتبار یاد شده گردیده است.
گفتنی است تاکنون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به پرداخت پاداش پایان خدمت ۲۵۱ نفر عضو هیئت علمی و ۹۲۷ نفر از کارکنان غیر هیئت علمی سال ۱۳۹۷ شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031682

وب گردی

وب گردی