در تصمیمی جدید؛

تبلیغات سیاسی در توئیتر ممنوع شد

پنج‌شنبه 9 آبان 1398 - 11:36
کد مطلب: 1031683
توییتر

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر تمام تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را ممنوع کرده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، توئیتر در واکنش به افزایش نگرانی ها درباره گسترش اطلاعات اشتباه در سراسر رسانه های جمعی، تمام تبلیغات سیاسی در سرویس خود را ممنوع کرده است.

این اقدام توئیتر با سیاست فیس بوک که همچنان از تبلیغات سیاسی (حتی تبلیغات اشتباه) پشتیبانی می کند، در تضاد است.

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر در مجموعه ای از پیام های توئیتری این اخبار را اعلام کرد.

او در این باره نوشت: هرچند آگهی های اینترنتی قدرت تاثیرگذاری زیادی دارد، اما این قدرت ریسک های زیادی در حوزه سیاست دارد. در این حوزه از آگهی ها برای تاثیرگذاری روی رای افراد استفاده می شود که به نوبه خود در زندگی میلیون ها نفر نقش مهمی دارد.

این در حالی است که فیس بوک نیز به این اقدام توئیتر واکنش نشان داد. مارک زاکربرگ در کنفرانس مربوط به درآمدهای شرکت در این باره گفت: مطالب سیاسی اهمیت زیادی دارند.

زاکربرگ از تصمیم شرکت خود برای کنترل نکردن تبلیغات سیاسی دفاع کرد و گفت: این تصمیم با انگیزه مالی انجام نشده است، زیرا درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی کمتر از نیم درصد درآمد کل شرکت است.

از سوی دیگر مدیر برنامه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیز به این سیاست توئیتر حمله کرد و آن را تصمیم احمقانه ای خواند.

این در حالی است که توئیتر نیز اعلام کرده است درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی بخش اندکی از کل درآمد این شرکت است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

169 / 167

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار