آمادگی ایران برای پرتاب ماهواره 150 کیلویی به مدار زمین

رئیس پژوهشکده هوا و فضا گفت: باید تا ۴ سال آینده انسان را به مدار زمین برسانیم و در حال حاضر هم در حال آماده کردن ماهواره ۱۵۰ کیلویی در مدار زمین هستیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فتح‌ الله امی رئیس پژوهشگاه هوا فضا در دیدار وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران با وزیر علوم و فناوری ونزوئلا از آماده‌سازی ماهواره ۱۵۰ کیلویی برای پرتاب در مدار زمین خبر داد.

وی اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب هیچ فعالیتی در حوزه هوافضا انجام نمی‌شد و روند توسعه و پیشرفت‌های علمی در این حوزه از بعد از انقلاب آغاز شد و به جایی رسید که اکنون ایران موفق به پرتاب ده‌ها ماهواره شده است.

امی با بیان اینکه فناوری هوا فضا جزء فناوری‌های نوین محسوب می‌شود، گفت: حدود ۱۰ سال پیش اولین ماهواره ایران با نام امید و بعد از آن نیز ماهواره‌های نوید، رصد و اف ۵ پرتاب شد و در حال حاضر نیز در حال آماده کردن ماهواره ۱۵۰ کیلویی در مدار زمین هستیم.

رئیس پژوهشکده هوا و فضا با تأکید بر اینکه باید تا ۴ سال آینده انسان را به مدار زمین برسانیم، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ دانشگاه در ایران دارای رشته هوا فضا در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند و آمادگی پذیرش دانشجو از کشور ونزوئلا را نیز داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031693

وب گردی

وب گردی