اشتغال جوانان و توجه به اقتصاد منطقه‌ای رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان مرکزی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سفر یکروزه خود به استان مرکزی، با آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در این دیدار با تاکید بر توجه به تحقیقات و کاربردی و هدفمند کردن دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این توان را دارد که به عنوان خط شکن و سنت‌شکن در کشور حرکت کند. این دانشگاه می تواند در داخل کشور، منطقه، جهان اسلام و حتی سراسر جهان تبدیل به الگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید یک نقشه راه برای خود تدوین کند تا بتواند طی 10 سال آینده به یکی از بهترین دانشگاه های جهان تبدیل شود. در این راستا می توان شعبه های برون مرزی این دانشگاه را افزایش داد و از افراد کارآمد و کیفی در مسئولیت واحدها در کنار اساتید وارسته و دلسوز استفاده کرد.

وی در پایان خطاب به دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی نخبه پروری داشته باشید و فعالیت های استراتژی انجام دهید تا بتوانید خلاءهای کشور را پر کنید. این دانشگاه می تواند دعوت رهبری، نظام و آرمان های 200 ساله کشور که روی زمین مانده را محقق کند.

در ادامه، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، اظهار داشت: این دانشگاه یک دوره سخت را از لحاظ وضعیت اقتصادی پشت سر گذاشت و با افت دانشجو و کثرت کارمندان و اعضای هیات علمی مواجه شد که در دوره جدید و با انتصاب کلانتری به عنوان سرپرست این دانشگاه، انتظار می رود که با توجه به دیانت، تخصص و تجارب وی و ظرفیت های استان در حوزه صنعت و کشاورز،ی شاهد پیشرفت چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی باشیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به بازدید امروز خود از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، اظهار داشت: خوشبختانه با حضور کلانتری در این دانشگاه، اعضای هیات علمی فعال شده و در این مدت فضا برای فعالیت های دانش بنیان باز شده و چرخ های پژوهش و فناوری به حرکت درآمده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بحمدالله در دوره جدید اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر شده است به طوری که در برخی واحدها شاهد افزایش 60 تا 70 درصدی دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی بودیم و به طور متوسط 7 درصد افزایش دانشجو در تمام مقاطع در کشور داشتیم و باید تلاش کنیم این روند رو به رشد را افزایش دهیم.

دکتر طهرانچی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد بازار نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، خاطرنشان کرد: فضای آموزشی واحد اراک که حدود سه و نیم هکتار مساحت دارد را برای ایجاد بازار نوآوری در نظر گرفتیم تا تبدیل به موتور کسب و کار دانش بنیان جوانان شود. در این راستا صندوق شکوفایی و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز از فعالیت های این بازار نوآوری و سراهای نوآوری حمایت خواهد کرد تا حرکت جدی در اشتغال دانش بنیان شهر داشته باشیم و بتوانیم از صنایع و کشاورزی استان حمایت کنیم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توجه به اشتغال جوانان و توسعه هوشمند منطقه ای از رویکردهای جدی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه های خود است، خطاب به آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: امیدواریم با حمایت های شما دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بتواند حرکت های خوب و بادوام داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031701

وب گردی

وب گردی