جدیدترین نمونه پهپاد نقشه برداری به زودی رونمایی می‌شود

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از طراحی و تولید جدیدترین نمونه پهپاد نقشه‌برداری توسط مهندسان ایرانی خبر داد و گفت: با رونمایی از پهپاد هصا اکونومیک گامی بلند به سمت تکامل در صنعت پهپاد برداشته خواهد شد.

محمد حسن هجرت مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از رونمایی جدیدترین نمونه پهپاد نقشه برداری در کشور خبر داد و گفت: این پهپاد به دلیل قیمت اقتصادی که دارد در کنار مشخصات فنی آن و همچنین کارایی بالای آن در صنایع نفت،گاز، حراست هوایی، جنگلبانی، نقشه برداری هوایی و ... بسیار مقرون به صرفه بوده است. همچنین با قیمتی بسیار پایین‌تر از رقبای خارجی خود به بازار عرضه خواهد شد.

وی به مشخصات فنی این پهپاد اشاره کرد و افزود: طول بال 2.5متر، طول بدنه 1.5 متر، مداومت پروازی:5 دقیقه ، سقف پروازی 3500متر، سرعت کروز 50_80 کیلومتر بر ساعت است.

هجرت تصریح کرد: همچنین این شرکت تجربه موفقی در ساخت پهپاد هصا 4 داشته است و همچنان درحال عرضه آن به بازار است به طوری که در نمونه جدید خود پهپاد هصا اکونومیک را که در محیط های دشت، تپه، ماهور، کوهستانی می‌‌تواند پرواز کند را رونمایی کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: این پهپاد از باطری mah20000 در کنار دوربین 24 مگاپیکسلی مجهز به سیستم ppk برای مختصات دقیق نقاط تصویر در حد سانتی متر بهره می‌برد. پهپاد هصا اکونومیک مجهز به خلبان خودکار است و می‌تواند در شرایط آب و هوایی حداکثر باد 30 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

وی تأکید کرد: طراحی و ساخت این پهپاد که توسط مهندسین ایرانی انجام شده است. بنابراین نوید آینده‌ای جدید و روشن را برای صنعت پهپاد و نقشه برداری کشور می دهد.

هجرت خاطرنشان کرد: پهپاد هصا اکونومیک در کنار مشخصات فنی عملکردی عالی و قیمت مقرون به صرفه ای که دارد می تواند رقیبی جدی برای نمونه های خارجی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031707

وب گردی

وب گردی