بی‌تحرکی، چاقی و افسردگی دردانشگاه‌ها نتایج جبران ناپذیری خواهد داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موضوع بی‌تحرکی، چاقی و افسردگی در دانشگاه ها، خطری است که اگر به آن توجه نشود، ممکن است عواید جبران ناپذیری داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در شانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی که در سالن اجتماعات هتل باباطاهر همدان برگزار شد، گفت: از معاون وزیر بهداشت تقاضا می‌کنم با توجه به مدت زمان اندکی که تا پایان عمر دولت تدبیر و امید وجود دارد، برای حل مشکل خوابگاه و تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کارگروه‌هایی تشکیل شود تا این دو موضوع که چالش همه دانشگاه‌ها است، مرتفع شود.

وی با بیان اینکه با نگاه سنتی نمی‌توان موضوع خوابگاه و تغذیه را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حل کرد، اظهار کرد: ۵۰ درصد خوابگاه‌های ما فرسوده است و باید تلاش کرد از طریق بخش خصوصی، اوراق خزانه، وامها و... به حل مشکل خوابگاه و تغذیه کمک کنیم. در واقع معاونان توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی می‌دانند اگر ما به یک فرمت و مدل مشخصی در حوزه مثلا تغذیه مثل صنعتی کردن غذا و یکسان سازی آن در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی برسیم، می‌توان بر خیلی از مشکلات در این حوزه غلبه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، همچنین یکی از مشکلات دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه فرهنگی را "موضوع پوشش حرفه‌ای" عنوان کرد و گفت: بحث پوشش حرفه‌ای در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان از اهمیت خاصی برخوردار است و پیشنهاد من این است که برای حل این موضوع کارگروهی متشکل از پنج نفر از مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونان دانشجویی و فرهنگی تشکیل شود. چرا که این موضوع به عنوان یک چالش در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح است و باید به یک راهکار و دستورالعمل مشخصی در این حوزه برسیم.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها، موضوع بی‌تحرکی، چاقی و افسردگی خطری است که اگر به آن توجه نشود، ممکن است عواید جبران ناپذیری داشته باشد، اظهار کرد: باید با برگزاری کارگاه‌ها وکلاس‌های آموزشی زیر نظر مدرسان مجرب و مدیریت خوب در این حوزه، بر خیلی از مشکلات در این زمینه فائق شویم و در این جا نقش شما معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار حیاتی و مهم است و باید با برگزاری این کارگاه‌ها به دانشجویان یاد دهیم که چطور باید از بحران‌های مختلف و چالش‌های پیش رو عبور کنند و شما به عنوان متولیان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی با برگزاری اقدامات چاره ساز در حوزه کارگاه‌های آموزشی می‌توانید خیلی از دغدغه‌های دانشجویان وخانواده‌های آنان را در زمینه آسیب‌های اجتماعی مرتفع کنید.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه امسال و سال آینده با دو چالش جدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این دو رویداد مهم سیاسی می‌تواند کانون بحران‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص دانشگاه‌های کوچک باشد چرا که در دانشگاه‌های کوچک، کوچک‌ترین گزارشی در حوزه سیاسی و انتخابات می‌تواند یک چالش برای دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت ایجاد کند و تلاش ما باید این باشد که به سمت و سویی حرکت کنیم که شور و نشاط انتخابات در فضای دانشگاه‌ها به صورت معقول زیاد شود و دانشجویان وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند.

وی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی را یک حوزه پرچالش عنوان کرد و گفت: از این رو نقش شما معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف فعالیت‌های حوزه کاری تان بسیار تعیین کننده است. این معاونت به لحاظ اهمیت موضوع و به دلیل پرتنش بودن، در همه ابعاد مثل خوابگاه، تغذیه، نشریات، کانون‌های فرهنگی، نهادهای دانشجویی، انجمن‌های علمی و .... به مثابه اورژانس می‌ماند و فردی که معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه می‌شود واقعا ایثار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031714

وب گردی

وب گردی