۱۴۲ فیلم از ایران و جهان در چهل‌ونهمین جشنواره فیلم رشد

دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، اسامی ۸۵ اثر ایرانی درکنار ۵۷ فیلم از ۲۵ کشور جهان را به عنوان منتخب هیئت‌های انتخاب این دوره در بخش‌هایمختلف جشنواره و همچنین آثار ساخته شده توسط معلمان و دانش آموزان فیلمساز اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، اسامی ۸۵ اثر ایرانی درکنار ۵۷ فیلم از ۲۵ کشور جهان را به عنوان منتخب هیئت‌های انتخاب این دوره در بخش‌های پویانمــایی، مستندهای علمی و آموزشی، مستند، داستانی کوتاه، داستانی بلنـــــد، بخش جنبی ( منتخب جشنواره فیلم‌های آموزشی آلمان) و همچنین آثار ساخته شده توسط معلمان و دانش آموزان فیلمساز اعلام کرد.

وحید گلستان دبیر جشنواره با اشاره به انتخاب این آثار از بین بیش از ۲۶۰۰ فیلم ارائه شده، یادآورشد: اسامی فیلم‌ها از حدود 10 روز پیش تقریبا نهایی شده بودند و اینک همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول اعلام می‌شوند. در این مدت کار ترجمه، زیرنویس و دوبله فیلم‌های خارجی به سرعت انجام شد تا مشکلی از بابت آماده‌سازی فیلم‌ها نداشته باشیم.

گلستان درخصوص فضای عمومی فیلم‌های جشنواره رشد امسال گفت: با وجود همه دشواری‌های تحمیل شده به کشور -که جشنواره هم از آسیب‌های آن در امان نبود- ماموریت داشتیم جشنواره رشد امسال را با حداکثر انطباق با برنامه درسی ملی برگزار کنیم؛ لذا فرایند انتخاب ضمن توجه به تناسب فیلم‌ها با اقتضای سنی مخاطبان و طراحی آموزشی پیوست شده، که امری تازه در این دوره محسوب می‌شود، با اعمال حساسیت نسبت به کیفیت هنری و آموزشی فیلم‌ها صورت گرفته است.

او افزود: حالا که انتخاب‌های نهایی را می‌بینم، به‌نظرم فیلم‌های جشنواره رشد، امسال پیوند خوبی بین دانش آموزان با فیلم آموزشی ایجاد خواهد شد و یک فرصت یادگیری اثربخش را داریم.

به گزارش دبیرخانه جشنواره چهل و نهم رشد، امسال فیلم‌های تحسین شده‌ای در این رویدادحضور دارند از جمله در بخش پویا نمایی: «زری، زری، کاکل زری» (مهین جواهریان) ، «سیم ششم» (بهرام عظیمی)، «آخرین سفر» (هریستینا بلوسووا – ازبکستان)، «۴۰۰ مایل بر ساعت» (کار گروهی – فرانسه) ؛ در بخش مستندهای علمی و آموزشی: «جای خالی دوست» (محمدعلی طالبی)، «حافظ و گوته » (فرشاد فرشته حکمت)، «اقیانوس شما چقدر آبی است؟» ( جو پیشوتا – آمریکا)، «هوشیاری چیست؟» (دایانا گرادیناری – انگلستان)؛ و در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی: «سور بز» (سعید زمانیان)، «شمشیر چوبی» (سوسن سلامت – بهزاد علوی)، «کاپیتان کینسیس» (کارلوس خوفره – اسپانیا)، «مرا غافلگیر کن!» (سیمون موک – اطریش) و ...

اسامی کامل فیلم‌های منتخب جشنواره متعاقباً توسط این دبیرخانه به اطلاع خواهد رسید و در سایت رسمی جشنواره قرارخواهد گرفت.

امسال چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های علمی آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ آبان تا اول آذر ابتدا در تهران بزرگ و دیگر شهرستان‌های استان ، و سپس از ۲ آذر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، در سایر استان‌ها توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031735

وب گردی

وب گردی