سرفصل‌های درس دانش خانواده متناسب با نیاز جوانان تغییر می‌کند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: سرفصل‌های درس دانش خانواده باید متناسب با نیازهای روز جوانان تغییر کند و در حال حاضر این امر در دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

عباس گوهری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از جزئیات طرح درس دانش خانواده خبر داد و اظهار کرد: درس دانش خانواده درسی است که سال هاست تدریس می شود؛ اما مهم ترین مسئله ای که درحال بررسی و پیگیری آن هستیم، آسیب های موجود در خانواده است که با آن مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: طبق آسیب شناسی و بررسی های انجام شده، امروزه در جامعه ما آنچه که مورد توجه قرار گرفته، بحث خانواده است؛ به این معنا که افرادی با هدف قرار دادن اخلاق و خانواده، درصدد ضربه زدن به نظام هستند. لازم به ذکر است خانواده در تعلیم شخصیت دینی انسانی جایگاه بسیار مهمی دارد.

گوهری با تأکید بر اینکه دانشگاه می تواند با برگزاری کلاس هایی در زمینه خانواده در حل چالش های موجود موثر باشد، تشریح کرد: با شناسایی چالش ها باید به دنبال راه حل آن باشیم که ارائه درس دانش خانواده در دانشگاه یکی از راه حل ها است؛ اما مهم ترین نکته آن است که سرفصل های این درس باید متناسب با نیازهای روز جوانان تغییر کند و در حال حاضر این امر در دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی افزود: دومین نکته آن است که استادانی که مسئولیت ارائه این درس را برعهده دارند، باید مجهز به علم روز مشاوره باشند و با آگاهی از جایگاه این درس بتوانند به دانشجویان به عنوان مشاور و مربی کمک کنند.

وی با تأکید بر صحبت های دکتر طهرانچی در این زمینه اظهار کرد: طبق گفته های دکتر طهرانچی با تغییر در دانشگاه می توان جامعه را تغییر داد، به این معنا که عده ای معتقد هستند دانشگاه تابع جامعه است؛ اما به این صورت نیست بلکه جامعه تابعی از دانشگاه است. به طور کلی باید برای مشکلات و مسائل موجود در خانواده اقداماتی انجام شود که مقدمات انجام این کار در دانشگاه آزاد در دستور کار قرار گرفته و درسی هم که مرتبط با این موضوع بوده درس دانش خانواده است.

گوهری از برگزاری دوره های آموزشی برای استادان این درس خبر داد و گفت: همچنین برنامه هایی برای استادان این درس درنظر گرفته شده تا با شرکت در دوره های آموزشی، مجهز و آشنا با مسائل مشاوره و روان‌شناسی باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تشریح کرد: کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ملزم به گذراندن این درس هستند. لازم به ذکر است که این درس بستر مناسبی برای دانشجویان جهت آشنایی با آسیب های موجود در خانواده را فراهم می کند و بخشی از محتوای این درس درباره جمعیت، آگاهی های پزشکی، همسرداری و آیین ازدواج بوده و بخش زیادی از آن برگرفته از مذهب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031757

وب گردی

وب گردی