8 مجله علمی و پژوهشی در واحد اهواز منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌شود/ ساخت قطعات صنعت حفاری در مراکز رشد دانشگاه

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اهواز گفت: هشت مجله علمی و پژوهشی در واحد اهواز منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و مجلاتی چون کتاب بیولوژی تالاب، زیست‌‌‌شناسی دریا، فیزیولوژی گیاهان زراعی دارای مجوز علمی و پژوهشی وزارتین است.

حسن براتی معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اهواز در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در واحدهای دانشگاهی استان خوزستان منتشر می‌‌‌شود گفت: هشت مجله علمی و پژوهشی با موضوعاتی چون زیست‌‌‌شناسی، کشاورزی، روان‌‌‌شناسی، فنی و مهندسی در واحد اهواز وجود دارد. این مجلات به صورت فصلنامه و در قالب الکترونیکی منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

وی تشریح کرد: مجلاتی چون کتاب بیولوژی تالاب، زیست‌‌‌شناسی دریا، فیزیولوژی گیاهان زراعی از جمله مجلات واحد اهواز بوده که دارای مجوز علمی و پژوهشی وزارتین است و بقیه مجلات مجوز علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد را دارند.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اهواز درباره مجلات علمی و پژوهشی که در واحدهای استان خوزستان منتشر می‌‌‌‌شوند خاطرنشان کرد: در واحد شوشتر هم ۸ مجله با موضوعاتی چون باستان‌‌‌شناسی، تاریخ، علوم اجتماعی، کشاورزی، مهندسی و دام‌‌‌پزشکی داریم که کلیه مجلات به صورت فصلنامه است و مجوز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد را دارند.

براتی اظهار کرد: در واحد دزفول هم دو مجله با موضوعات برق و مکانیک داریم که به صورت فصلنامه بوده و علمی پژوهشی هستند. کلیه مجلات علمی و پژوهشی که در واحدهای دانشگاهی استان خوزستان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند به صورت الکترونیکی بوده و تعداد محدودی از این مجلات در نسخ کاغذی منتشر می‌‌‌‌‌‌شود که به سازمان‌‌‌‌‌‌ها و ارگان‌‌‌‌‌‌های مربوط ارسال می‌‌‌‌‌‌‌شوند.

وی درباره آیین‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌های جدید در خصوص انتشار مجلات علمی و پژوهشی در دانشگاه‌‌‌ها خاطرنشان کرد: اردیبهشت‌‌‌‌ماه 98، آیین‌نامه‌‌ای در حوزه نشریات علمی منتشر شد که از این زمان تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد شد. بر طبق این آیین‌‌نامه نشریات واحدهای دانشگاهی مختلف در دانشگاه آزاد باید بر این مبنا منتشر شوند. از جمله این تغییرات می‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اهواز تاکید کرد: فرآیند ارزیابی رتبه نشریات نیز تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد. براین اساس اگر مجله‎‎ای با رتبه علمی پژوهشی یا علمی ترویجی رتبه «د» را کسب کند به مدت دو سال نمی‎تواند به فرایند ارزیابی ورود کند.

براتی درباره شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی گفت: شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی نیز تغییر کرده است. تعداد اعضای هیئت تحریریه نیز باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

وی درباره محصولات دانش‌‌‌بنیان تولید شده در مراکز رشد واحد اهواز تصریح کرد: از جمله محصولات تولید شده در مراکز رشد واحد اهواز، ساخت قطعات صنعت حفاری با روش فورجینگ توسط تیم مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بوده که بومی‌‌‌سازی شده است.

معاون علمی(آموزشی-پژوهشی) واحد اهواز خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید، با هدف جهاد اقتصادی و خودکفایی کشور در تمامی صنایع و طی انعقاد قرارداد با شرکت ملی حفاری ایران، قطعه هوک تراولینگ بلک که از کشور چین وارد می‌‌‌شد، توسط تیم جوان چهار نفره دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ساخته شد. در حال حاضر، آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌‌نامه، ساخت و توسعه قطعات صنعتی به روش فورج گرم برای صنایع مربوط را داریم. رسیدن به این مرحله از توانمندی در سایه تلاش محققان و پژوهشگران توانمند این واحد دانشگاهی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031758

وب گردی

وب گردی