جلسه هماهنگی، اولین جشنواره تخصصی غذاهای دریایی در واحد لاهیجان برگزار شد

 با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، شهردار چاف و چمخاله ، کارشناسان واحد، سازمان شیلات  و گردشگری استان،  جلسه هماهنگی، اولین جشنواره تخصصی غذاهای دریایی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد لاهیجان، سیروس بیدریغ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه بیش از سه دهه از تاسیس واحد لاهیجان گذشته است، ادامه داد : قدمت رشته شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به بیش از ۳۰ سال می‌رسد، در این واحد دانشگاهی از مقطع کارشناسی تا دکترای رشته های مرتبط با شیلات وجود دارد و تعداد قابل توجهی از کارشناسان و مدیران کشور در زمینه شیلات از دانش آموختگان واحد لاهیجان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه مراکز تحقیقات شیلات دکتر کیوان و مطالعات بافت های تاریخی ماسوله واحد، از مراکز تحقیقاتی مطرح و شناخته شده در سطح دانشگاه های آزاد کشور است، ادامه داد: در مرکز تحقیقات شیلات دکتر کیوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان که در شهر چمخاله وجود دارد، می‌توان علاوه بر به تحقیقات، مباحث مرتبط با تجار سازی و پرورش ماهی های خاوریاری را نیز انجام داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه برای رسیدن به اهداف خود، نیاز به ارتباط بیشتر با جامعه و صنایع دارد،افزود: از شیوه های جذاب ارتباط با جامعه، برگزاری جشنواره ها و همایش های کاربردی و مفید است و به این جهت به دنبال برگزاری جشنواره تخصصی غذاهای دریایی در این واحد دانشگاهی هستیم و در این همایش توانمندی‌های واحد، رشته های مرتبط با شیلات و زیست بوم منطقه معرفی می شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، برگزاری این همایش ها را تقویت کننده حلقه ایجاد شده شهرداری، سازمان گردشگری، سازمان شیلات و واحد دانشگاهی دانست و افزود: آشنایی جامعه با غذاهای دریایی و معرفی مزایای آن نسبت به سایر فرآورده ها و محصولات غذایی و شناخت بیشتر جامعه خصوصا مدارس با رشته های مرتبط با شیلات از دیگر برنامه های واحد در این جشنواره است.

کمیل لاهوتی شهردار چاف و چمخاله با اعلام حمایت کامل شهرداری از برگزاری مراسم فوق ادامه داد: جامعیت برگزاری مراسم بسیار کامل است و برای بررسی آن ساعت ها کار کارشناسی و تلاش شده است و نفع آن به حوزه های مختلف استان گیلان از قبیل دانشگاه، شهرداری و صنایع مرتبط خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ایجاد هر شغل برای دولت هزینه بالایی دارد، بیان داشت: دانشگاه با برگزاری چنین همایش ها و همچنین ارتباط موثر و دائم با صنایع و جامعه می تواند به ایجاد شغل های پایدار مبتنی بر توانمندی و ظرفیت های استان گیلان به دولت کمک شایانی کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1031767

وب گردی

وب گردی