تربیت مهندسان مهارتی مأموریت واحد تهران جنوب است/ اعزام 23 دانشجوی مهندسی به ایالت تورینگن آلمان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از اعزام دانشجو به سه دانشگاه ایلمناو، ارفورت و نوردهاوزن در ایالت تورینگن آلمان خبر داد.

رامین خواجوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های واحد تهران جنوب برای اعزام دانشجو به آلمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با سه دانشگاه دانشگاه ایلمناو، ارفورت و نوردهاوزن در ایالت تورینگن همکاری دارد. این قرارداد چندین سال است که با این دانشگاه‌ها منعقد شده؛ چرا‌که یکی از وظایف واحد تهران جنوب تربیت مهندسان مهارتی است.

خواجوی ادامه داد: تعدادی دانشجو از طریق آزمون سراسری برای اعزام به آلمان جذب کردیم. رویه کار نیز به این صورت است که این دانشجویان ابتدا زبان آلمانی خود را تکمیل کرده و سپس یک دوره کارورزی طی می‌کنند؛ یعنی در کارخانه‌ها آموزش دیده، وارد صنعت شده و ایراد صنعت را می‌بینند و سپس به آلمان اعزام می‌شوند.

او با بیان این که دانشجویان حدود یک سال و نیم در آلمان تحصیل می‌کنند، ادامه داد: پس از تحصیل در آلمان به ایران بازگشته و پایان‌نامه خود را در واحد تهران جنوب انجام می‌دهند؛ یعنی برای پایان نامه خود موضوعی انتخاب می‌کنند که در راستای حل مشکل صنعت و جامعه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب افزود: در حال حاضر در رشته‌های کامپیوتر گرایش نرم افزار، مکانیک گرایش انرژی، برق گرایش قدرت، عمران گرایش راه و ترابری و رشته معماری اعزام دانشجو داریم و تاکنون نیز 23 نفر از دانشجویان به ایالت تورینگن آلمان اعزام شده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره ماموریت این واحد دانشگاهی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌ جنوب به‌ عنوان قطب انرژی و مواد و یکی از قدیمی‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌شمار می‌آید که تحت برنامه پایش، نظام موضوعات حوزه انرژی و مواد را در کمیته برنامه علمی واحدهای استان تهران احصا کرده است.

خواجوی گفت: در حال حاضر نظام موضوعات خود در حوزه مواد و انرژی را کامل کرده و پایان نامه‌ها را به این سمت می‌بریم. چند برنامه نیز در حوزه مواد و انرژی داشتیم؛ به طول مثال جشنواره مواد و انرژی و یک سری از رویدادها و استارتاپ ها را در حوزه مواد و انرژی برگزار کردیم. کمیته هایی نیز در این خصوص فعال شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در پایان خاطرنشان کرد: 22 آبان امسال نیز همایش کاربرد آی‌تی در مواد و انرژی برگزار خواهد شد. کنفرانس فناوری‌های پیشرفته در مواد و انرژی و یک سری رویداد دیگر نیز در این حوزه خواهیم داشت. به طور مثال واحدهای یکی از مراکز رشد خود را به این کار اختصاص دادیم و یک مرکز رشد جدید در خیابان یخچال در این زمینه راه‌اندازی کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031776

وب گردی

وب گردی