یک نماینده مجلس: اولویت اصلی کشور الحاق به FATF نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اولویت اصلی کشور رسیدگی به وضع معیشتی و خارج کردن اقتصاد از رکورد است، گفت: اولویت اصلی کشور الحاق به FATF نیست.

به گزارش گروه سیاس یایسکانیوز ، محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح برخی مسائل از سوی دولتی‌ها مبنی بر ضرورت الحاق ایران FATF، گفت: طرح چنین موضوعاتی، فقط به حاشیه بردن ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم طی سال‌های اخیر است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی کشور رسیدگی به وضع معیشتی و خارج کردن اقتصاد از رکورد است، اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های کشور در شرایط فعلی، مقابله با تحریم‌های سخت و پیچیده آمریکایی‌هاست، نه اینکه خودمان با دست خودمان، به تحریم‌ها دامن زده و راه‌‌های دور زدن تحریم‌ها را مسدود کنیم، بنابراین اولویت اصلی کشور الحاق به FATF نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، الحاق ایران با FATF را یکی از ابزارهایی دانست که می‌تواند موجب خودتحریمی شود و گفت: پیشنهاد می‌کنم، دولتمردان و آنهایی که دل در گروی حل مشکلات کشور در بیرون از مرزها دارند و با بیان سخنانی نسنجیده، زمینه را برای فعال کردن ظرفیت‌های داخلی کشور جهت حل مشکلات اقتصادی فراهم کرده و به نیروی جوان ایرانی بها دهند.

رضایی اضافه کرد: الحاق ایران FATF موجب می‌شود تا زمینه برای سلطه بیشتر آمریکایی‌ها بر منابع مالی و پولی کشور به‌وجود آید که متأسفانه برخی‌ دولتمردان با ایجاد دو قطبی‌هایی، قصد دارند کشور را در تنگنایی قرار دهند که پاسخی برای آیندگان نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: شاید الحاق به FATF مزایایی برای کشور داشته باشد، اما در شرایط موجود، با پیوستن به آن نمی‌توان آینده خوبی برای کشور متصور بود، زیرا از این طریق همه تراکنش‌های مالی مردم و نهادها به طور شفاف در اختیار کشورهای عضو این کنوانسیون قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه ما در برابر آیندگان مسئولیم و باید پاسخ‌گو باشیم، در پایان خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌توانیم پاسخی به آیندگان برای امضای برجام و خساراتی که به کشور تحمیل شد، داشته باشیم، چطور این انتطار وجود دارد که در چاه ویل دیگری به نام FATF بیافتیم، در صورتی که خسارات الحاق به این کنوانسیون بلندمدت است و دولت‌های بعدی را نیز گرفتار خواهد کرد.

تسنیم

کد خبر: 1031782

وب گردی

وب گردی