13 آبان جلوی تحرک ابرقدرت زیاده‌خواه آمریکا را در داخل کشور گرفت

مسئول بسیج دانشحویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: 13 آبان انقلاب دوم بود؛ بدین معنا که جلوی تحرک ابرقدرت زیاده‌خواه آمریکا را در داخل کشور گرفت و جنبش دانشجویی امروز استمرار همان غیرت جوشان دانشجویان سال 57 است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از دیوارنگاره‌های جدید لانه جاسوسی سابق (موزه ۱۳ آبان) با حضور مسئولان لشگری و کشوری صبح امروز شنبه یازدهم آبان‌ماه 98 برگزار شد.

در این مراسم بیانیه‌ای توسط صادق محمدی مسئول بسیج دانشحویی دانشگاه شهید بهشتی قرائت شد. در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم. هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِنْ دِیَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ یَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ ﴿۲ سیزدهم آبان‌ماه یادآور تبعید غریبانه روح خداست که فریاد رسا و محکم خویش را در اوج تنهایی بر سر قبله مستکبرین عالم کشید تا آغازی باشد بر مسیر پر فراز و نشیب مجاهدت و مبارزه روح‌الله و فرزندانش در مسیر حق و خط بطلانی شود بر باور پوچ امکان همزیستی حق و باطل. فریادهایی که امام در مسجد اعظم قم بر سر استکبار خارجی و نوکران داخلی‌اش کشید در 13 آبان 57 از حلقوم نوجوانان و دانش‌آموزانی بیرون آمد که خون رگ‌های‌شان، خیابان‌های تهران را گلگون کرد و سرانجام آن فریاد قوت بازوان دانشجویانی شد که در قلعه خیبر گشوده و فاتح جاسوس خانه آمریکا در ایران شدند و آخرین رشته‌های امید آمریکا و لیبرال های داخلی برای تداوم سلطه بر ایران را پاره کردند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: امام از آغاز مبارزه، رویارویی با آمریکا و استکبار را خط نشانی برای انقلابیون قرار داد تا راه گم نکنند و در طول سالیان نهضت نیز مدام بر این مهم تأکید داشت. این باور از ابتدا در جان دانشجویان پیرو خط امام نشست و اولین ثمره آن تسخیر لانه جاسوسی بود. امروز جنبش دانشجویی استمرار همان شجره طیبه‌ای است که سرسپرده امام خویش است و بر همان باور است که مبارزه با آمریکا نه توهم توطئه بلکه در ذات انقلابی است که ریشه در قلب مستضعفین عالم دارد. دانشجویان امروز مدعی مبارزه با مستکبران و نفوذی‌هایی هستند که خون تمام مستضعفان را در شیشه کرده و از هیچ دشمنی آشکار و پنهانی برای خاموش کردن آتش انقلاب مردم ایران دریغ نمی‌کنند.

در بخش دیگری از بیانیه عنوان شده است: حوادث این ایام اولاً نمایش ابعاد گسترده دشمنی استکبار و آمریکا و ثانیاً برهانی قاطع و محکم بر این مدعاست که آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفت دارد و این دشمنی در ذات استکباری آمریکا است؛ بنابراین در اصل این دشمنی تفاوتی بین آمریکای ترامپ با آمریکای کارتر، بوش، اوباما و هر رئیس جمهور دیگری نیست. دشمنی آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی مخصوصاً پس از انقلاب دوم علاوه بر تبعید و خون‌ریزی و کشتار وجوه پیچیده‌تر و وسیع‌تری بر خود گرفت تا زخمی عمیق‌تر و کاری‌تر بر پیکره انقلاب اسلامی ایران وارد کند. از شبیخون فرهنگی گرفته تا ایجاد جنگ‌های امنیتی و قومی و فتنه‌انگیزی که اگر نبود روشنگری‌های پیر و مراد ما به سختی ریشه این فتنه‌ها نمایان می‌شد.

محمدی در ادامه تأکید کرد: در گام اول راز اصلی پیروزی بر دشمنی استکبار و آمریکا در عرصه‌های گوناگون ریشه در سه امر داشت؛ اولاً وجود رهبرانی الهی که دشمن‌شناس و شجاع بودند. ثانیاً حضور قاطعانه مردم در مواجهه با دشمن که از عمق ایمان اسلامی و اعتماد به کلام امامان انقلاب نشأت می گرفت و ثالثاً بی‌اعتمادی کامل مسئولان نظام جمهوری اسلامی به آمریکا و تمام اذناب مستکبران. نظام جمهوری اسلامی توانست در گام اول بعد از سیلی محکمی که دانشجویان بر چهره استکبار نواختند و لیبرال‌ها و آمریکادوستان را منزوی کردند علیرغم ریزش‌ها و کم‌کاری‌های برخی در داخل در عرصه‌های اساسی مقابل دشمنان پیروز شود. اکنون در مسیر آغازین گام دوم انقلاب، استکبار با همراهی تمام وسعت جغرافیایی و اندیشه‌ای خویش علاوه بر عرصه‌های گذشته آتشی سنگین بر معیشت ملت ایران گشوده و خنجری علیه اقتدار منطقه‌ای ایران و همبستگی جریان مقاومت در منطقه کشیده است.

مسئول بسیج دانشحویی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است که با فشار اقتصادی و تضعیف بازوان جبهه مقاومت در کشورهایی همچون عراق و لبنان و سوریه و ... انقلاب اسلامی را به عقب‌نشینی از اصول اساسی خویش در مواجهه با استکبار وادار کند و این میسر نمی‌شود جز با همراهی کج‌فهمان و کج‌اندیشانی که تاب تحمل فشار ندارند و خسته و بریده از آرمان‌های انقلاب‌اند و یا خودفروخته و خودباخته‌اند؛ آنها که امروز در داخل کشور و در قلب جبهه مقاومت به اثرگذاری فشار اقتصادی آمریکا به واسطه سوءمدیریت، فساد، رانت و قاچاق و ... کمک می‌کنند یا نسخه‌های تجویزی مستکبران مانند قرارداهای ننگین بین‌المللی را راه‌حل اساسی می‌دانند جاسوسان نانوشته استکبار در نظام جمهوری اسلامی هستند.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: 13 آبان متعلق به دانشجویان مؤمن انقلابی، شجاع، دلاور و مبتکری است که باید دست به کاری بزنند و دشمن را از ابتکار و حرکت باز دارند. 13 آبان انقلاب دوم بود؛ بدین معنا که جلوی تحرک ابرقدرت زیاده‌خواه آمریکا را در داخل کشور گرفت و جنبش دانشجویی امروز استمرار همان غیرت جوشان دانشجویان سال 57 است و هرگونه اقدام خائنانه که انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان آسیب پذیر کند، در نطفه خفه خواهد کرد و از هر فرصتی بهره خواهد جست تا بساط جاسوسانی که به اغیار اعتماد کرده و پیاده‌نظام جنگ اقتصادی آمریکا در داخل هستند را برهم بزند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031789

وب گردی

وب گردی