هزار دانشجوی خارجی در واحد دزفول جذب می‌‌‌‌شوند/ تولید قطعات هواپیماهای نظامی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: امسال با توجه به مجوزی که کسب کردیم، امکان جذب هزار دانشجوی خارجی را داریم که این تعداد با همکاری واحد علوم و تحقیقات جذب می‌‌‌شوند.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبادل همکاری این واحد دانشگاهی با دانشگاه‌‌‌های خارج از کشور گفت: تفاهم‌‌نامه‌‌‌ای با دانشگاه فیلیپین در خصوص فرصت‌‌‌های مطالعاتی برای دانشجویان دکتری و استادان همچنین جذب دانشجوی خارجی در واحد دزفول منعقد کردیم. رایزنی‌‌‌‌‌‌هایی هم برای حضور دانشجویان خارجی با برخی از دانشگاه‌‌‌‌ها در کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین داشتیم.

وی تشریح کرد: امسال با توجه به مجوزی که کسب کردیم، امکان جذب هزار دانشجوی خارجی را داریم. این تعداد با همکاری واحد علوم و تحقیقات جذب می‌‌‌شوند و تاکنون 200 نفر از کشورهای همسایه در مقاطع ارشد، دکتری و رشته‌‌‌‌‌‌های فنی و مهندسی در واحد دزفول ثبت نام کردند. دانشجویان خارجی که در واحد دزفول ثبت نام می‌‌‌کنند؛ در حقیقت در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل می‌‌‌شوند اما مدرک خود را از واحد علوم و تحقیقات دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تاکید کرد: با توجه به زیر ساخت‌‌‌‌های علمی و پژوهشی، امکانات ورزشی، خوابگاهی و رفاهی که در واحد دزفول وجود دارد از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، مورد تایید برای پذیرش دانشجوی خارجی قرار گرفت که تحت نظر واحد علوم و تحقیقات از امسال پذیرش دانشجوی خارجی در این واحد دانشگاهی انجام می‌‌‌شود.

افروس یادآور شد: شهریه پرداختی دانشجویان خارجی در واحد دزفول، معادل شهریه دانشجویان خودگردان این واحد دانشگاهی است. شروع به تحصیل کلیه دانشجویان خارجی پذیرش شده در واحد دزفول که تحت نظارت واحد علوم و تحقیقات انجام می‌‌‌‌‌‌‌شود از ترم بهمن‌‌‌ماه سال جاری خواهد بود.

وی درباره اثرات دیپلماسی علمی با دیگر دانشگاه‌‌‌های دنیا گفت: بدون تردید، توسعه دیپلماسی علمی منجر به تقویت روابط دیپلماتیک میان کشورها خواهد شد و علم ابزاری برای صلح میان ملت‌‌‌‌ها، شناخت دقیق‌‌‌تر و صحیح‌‌‌تر فرهنگ مردم در سراسر دنیا می‌‌‌شود. در حقیقت، دانشجویانی که برای تحصیل به ایران می‌‌‌‌‌‌آیند به خوبی با علم و فرهنگ کشور ما آشنا شده و دانشجویان و استادانی هم که برای فرصت مطالعاتی از ایران به دیگر کشورها می‌‌‌‌‌‌‌روند نمایندگان فرهنگ و تمدن ایران خواهند بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در ادامه درباره توانمندی این واحد دانشگاهی در تولید برخی از قطعات هواپیماهای نظامی تصریح کرد: یک تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌‌ای را با پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول در راستای ساخت و تعمیر قطعات یدکی صنعت هواپیمایی و دیگر تعاملات علمی و تحقیقاتی منعقد کردیم. بر همین مبنا و با توجه به توان علمی و امکاناتی که در واحد دزفول وجود دارد، سفارش ساخت برخی از قطعات هواپیماهای نظامی به ما واگذار شده تا بعد از تست نهایی به تولید انبوه برسد.

افروس خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با وزارت دفاع هم قراردادی را منعقد کردیم که برطبق این قرارداد، 30 هزار قطعه برای ساخت هواپیماهای نظامی در واحد دزفول ساخته می‌‌‌شود.

وی درباره ایجاد سرای نوآوری در رشته باستان‌‌شناسی اظهار کرد: با توجه به قدمتی که واحد دزفول دارد و جزو ده شهر برتر کشور به لحاظ آثار تاریخی محسوب می‌‌شود، یک مرکز تحقیقات باستان‌‌شناسی و توریسم ایجاد کردیم. در همین راستا با توجه به ظرفیتی که در واحد دانشگاهی ما وجود دارد، درصددیم تا یک سرای نوآوری در این حوزه ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تاکید کرد: با رایزنی‌‌‌هایی که با آموزش و پرورش استان داشتیم، درصددیم تا بحث باستان‌‌شناسی و حفظ میراث فرهنگی برای کودکان را در دانشگاه ایجاد کنیم. درصددیم تا یک موزه آثار باستانی ایجاد کنیم. با دانشگاه جندی شاپور اهواز هم توافقاتی داشتیم تا واحد دزفول هم در زمینه حفاری‌‌‌هایی که در این دانشگاه انجام می‌‌‌‌شود، فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031790

وب گردی

وب گردی