آمریکا در سیاست‌های خود دچار تناقض و تضاد است / قدرت ایران در جهان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در سیاست‌های خود دچار تناقض و تضاد است؛ زیرا از سویی خود را در جهان، مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، اما از سوی دیگر حقوق ملت‌ها و کشورهای دیگر را نقض می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در مراسم رونمایی از دیوارنگاره‌های جدید لانه جاسوسی سابق (موزه ۱۳ آبان) که امروز شنبه یازدهم آبان‌ماه 98 برگزار شد، اظهار کرد: دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی آمریکا در ایران، در آستانه چهلمین سال پایان دادن به اعمال سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در سرزمین بزرگ ایران و سرآغاز مبارزه جهانی با آمریکا رونمایی می‌شود. آمریکا در سیاست‌های خود دچار تناقض و تضاد است؛ زیرا از سویی خود را در جهان، مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند؛اما از سوی دیگر حقوق ملت‌ها و کشورهای دیگر را نقض می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا در 40 سال گذشته در تمامی جنگ‌های منطقه و جهان به‌صورت مستقیم یا باواسطه ایفای نقش کرده است. در طول سال‌های گذشته، هشت و نیم میلیون کشته حاصل اقدامات اشتباه نظامی آمریکا در شرق و غرب عالم است؛ از جنگ مکزیک و جنگ در افغانستان و جنگ جهانی اول و دوم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات آمریکا در ادبیات سیاسی خود دچار مشکل هستند و این مشکل ناشی از آن است که آمریکا نه‌تنها به دنبال کسب پیروزی بوده؛ بلکه از مقابله و مبارزه با سلاح کشتارجمعی نیز سخن می‌گوید؛ اما در عین حال نخستین کشوری است که به سلاح هسته‌ای دست یافته و در سال 1945 دو بار از سلاح هسته‌ای در یک روز استفاده کرد و هزاران نفر را به کشتن داد.

سردار سلامی ادامه داد: آمریکا در حالی از حقوق بشر سخن می‌گوید که حقوق تمامی افراد در جهان را نقض می‌کند. آمریکا و نظامیانش از حقوق بشر صحبت می‌کنند؛ اما شبانه به خانه‌های مردم عراق و افغانستان حمله می‌برند.

وی افزود: آمریکا معتقد است هیچ نقطه‌ای در جهان نباید آزاد، ایمن و عزتمند زندگی کند و تمامی جهانیان باید زیر سلطه آمریکا و در خدمت آنها باشند. آمریکا از آزادی و دموکراسی سخن می‌گوید؛ اما تمامی مستبدان تاریخ جهان، مهره‌های بازی‌های آمریکا برای به تاراج بردن منافع کشورهای جهان هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آمریکا امروز در پایین‌ترین زمان قدرت خود در جهان است و زمان آن رسیده که مفاهیم، واژه‌ها و ارتباط خود با سایر کشورهای دیگر را بازتعریف کند؛ زیرا آمریکا از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوید؛ اما رئیس جمهور فعلی این کشور در سخنرانی اخیر خود اعلام می کند باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) خود داعش را به وجود آورده؛ داعشی که در کشورهای مسلمان کشتار بسیاری انجام داده است.

سردار سلامی اضافه کرد: آمریکا از ابتدای انقلاب تا به امروز در روند فرسایشی قدرت قرار گرفته است؛ زیرا آمریکا مجبور است قدرت خود را از فضای راهبردی به سطوح عملیاتی نزول دهد. آمریکا اکنون نمی‌تواند بین هزینه اقدامات نافرجام نظامی خود در کشورهای دیگر و دستاوردها در حوزه‌های اقتصادی، موازنه برقرار کند و در نتیجه دچار مارپیچ نزولی قدرت می‌شود.

وی بیان کرد: جهان اکنون شاهد ثبت پیروزی‌های سیاسی آمریکا نیست؛ بلکه آمریکا در موقعیت‌های مختلف دچار شکست‌های سیاسی شده است. آنها از تاراج ثروت و معنویات کشورهای دیگر برای برتری یافتن خود استفاده می‌کردند که این سیاست، بسته شده و تولید مقاومت می‌کند.

سردار سلامی افزود: آمریکا شاید قدرتمند باشد؛ اما تفکر و منطق پیاده‌سازی این قدرت را ندارد و همین قدرت تبدیل به ناهنجاری شده است.

وی ادامه داد: ایران در حال حاضر در طلایی‌ترین حالت خود در صد سال گذشته به سر می‌برد؛ زیرا قدرتمند، آگاه و دارای مردمی باایمان و صاحب تجربه مبارزه با ائتلاف‌های قدرت های جهان است. ایران با هیچ کشوری در جهان دشمنی ندارد؛ اما اگر دشمنان اسلام در نقطه‌ای از جهان فکر نابودی و توسعه علیه ایران را در سر بپرورانند، با آن مبارزه خواهد کرد.

سردار سلامی در پایان گفت: قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی حال حاضر در ایران به‌هم پیوند خورده و دچار هم‌افزایی شده است. به همین دلیل است که قدرت ایران در جهان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. رهبر انقلاب و جوانان مؤمن منبع تولید این قدرت در ایران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031795

وب گردی

وب گردی