نارضایتی مردم نباید تبدیل به قهر سیاسی شود

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان گفت: نارضایتی مردم نباید تبدیل به قهر سیاسی شود و به‌همین دلیل اندیشیدن تدبیر اساسی برای این موضوع لازم است.

سجاد صدیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره احزاب سیاسی ایران اظهار کرد: حزب سیاسی به معنای واقعی در کشور وجود ندارد، بلکه گروه‌های سیاسی دولت ساخته شده یا بر اساس ضرورت‌های موجود تشکیل شده‌اند. ازهم‌گسیختگی بین احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی از بین خواهد رفت. احزاب به همین دلیل، اکنون فعالیت جدی در فضای سیاسی نداشته و دارای نظرات مختلفی هستند.

وی ادامه داد: احزاب در انتخابات مجلس، همگرایی کمتری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دارند. در ضمن نوع آرای مردم به فضاهای سنتی زندگی آنها مربوط می‌شود و به تأثیرگذاری احزاب سیاسی، ارتباط چندانی ندارد.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان ضمن تأکید بر نارضایتی مردم از وضعیت معیشت خود گفت: نارضایتی‌های معیشتی مردم به عملکرد موجود دولت و وعده‌های محقق نشده مربوط می‌شود. طیف سیاسی که در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری گذشته پیروز شد، به مطالبات مردم جامه عمل نپوشاند.

وی افزود: حامیان دولت امروز به وکیل‌الدوله‌هایی تبدیل شده‌اند که راه مماشات یا همراهی با کابینه دولت را در پیش گرفته‌اند، به همین دلیل فضای متفاوتی در انتخابات مجلس پیش رو خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: طیف اصلاحات و اعتدالیون، سبد رأی جدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نخواهند داشت؛ اما مشارکت مردم در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است.

صدیقی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه امسال گفت: نارضایتی مردم نباید تبدیل به قهر سیاسی شود و به همین دلیل اندیشیدن تدبیر اساسی برای این موضوع لازم است.

وی با اشاره به نظر رئیس دولت اصلاحات در رأی دادن به رئیس جمهور کنونی در انتخابات سال 1396 گفت: تحلیل مردم برای رأی دادن به نظر سیاسیون ربطی ندارد. آنها بنا بر نوع نگاه خود، فردی را برای ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌‌کنند.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مردم سال 1392 که به حسن روحانی رأی دادند، تحلیلی نسبت به بهبود وضعیت معیشتی خودشان داشتند و این موضوع در سال 1396 نیز تکرار شد. بنابراین تحلیل مردم نسبت به نظر نخبگان متفاوت بوده و جامعه بر اساس اقتضائات خود تصمیم می‌گیرد. همچنین تکرار می‌کنم عده‌ای از سیاسیون تأثیر زیادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه نخواهد داشت.

صدیقی در پایان تأکید کرد: کسی که ادعا کند با «تکرار می‌کنم» رئیس جمهور اسبق ایران، مردم حضور پرشورتری در انتخابات مجلس خواهند داشت، نگاه سطحی به تحولات سیاسی و رأی ملت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031834

وب گردی

وب گردی