آیا راز نفرتیتی کشف شده است؟

باستان شناسان مصری اعلام کردند که ملکه نفرتیتی ممکن است یکی از دو مومیایی باشد که قبلاً پیدا شده بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک باستان شناس برجسته مصری گفت: ملکه «نفرتیتی» Nertertitiممکن است یکی از دو مومیایی باشد که در حال حاضر یافت شده است.

دکتر «زهی هاواس» گفت که معتقد است با استفاده از "تکنیک های مدرن DNA" می توان ملکه نفرتیتی را به عنوان یکی از دو مومیایی کشف شده در دره پادشاهان شناسایی کرد.

دکتر هاواس اعلام کرد که در حال حفاری سایت جدیدی در دره پادشاهان است و قرار است تا روز جمعه، مقبره ملکه نفرتیتی و ملکه «آنخسنامون» Ankhsenamun، همسر «توتآنخ آمون» Tutankhamun( جوان ترین فرعون مصر باستان) را جستجو کند؛ هر چند اعتراف کرد که ملکه ها ممکن است قبلاً پیدا شده باشند.

با استفاده از تکنیک های مدرن DNA ، ما دو مومیایی زن ملکه را که در منطقه KV 21 یافت شده است، بررسی می کنیم زیرا یکی از آنها ، بی سر است و احتمال دارد، به دلیل بررسی های اولیه ، از آنچنامون باشد. ما همچنین شک داریم که مومیایی KV 21 دیگر می تواند نفرتیتی باشد.

آزمایشات دی ان ای روی دو جنین یافت شده در گنجینه مقبره توتانخامون ، نشان می دهد که یکی از اجساد مادر است ، اما باستان شناسان هنوز تأیید نکرده اند که آیااین مومیایی ملکه آنخسنامون است یا خیر.

آرامگاه KV21 در دره پادشاهان مصر، ابتدا در سال 1817 توسط جیووانی بلزونی پیدا شد.

پیش از این تصور می شد که ملکه نفریتی (که در سال 1331 پیش از میلاد مسیح زندگی می کرده) در یک اتاق بزرگ در پشت درب پنهان در مقبره پادشاه توتانخامون دفن شده باشد اما سال گذشته ، وزارت عتیقه مصر اعلام کرد که تحقیقات سه ساله که شامل به کارگیری اسکنرهای راداری مقبره می شود ، به طور قطعی ثابت کرده که هیچ اتاق مخفی در این مقبره وجود ندارد.

دکتر هاواس در پیش نمایش مطبوعاتیTutankhamun ؛گنجینه های فرعون مجموعه ای از 150 گنج در گالری Saatchi در لندن گفت: "همه از من سؤال می کردند که آیا نفرتیتی در مقبره توتنخامون دفن شده و پاسخ این است. نه !

دکتر هاواس ، که از سال 2002 تا 2011 رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر بود ، اضافه کرد: "من دو ماه پیش در آن طرف دیوار [در مقبره توتانخ آمون] کاوش کردم تا دریابم که آیا عقبه یا اتاق مخفی دیگری در آنجا وجود دارد یا نه؟ و باید بگویم که اصلاً هیچ آرامگاهی از نفرتیتی در داخل وجود ندارد.

دکتر هاواس در وب سایت خود گفت که با انجام سی تی اسکن هایی که تیم تحقیقاتی مصری انجام داده و همچنین تجزیه و تحلیل DNA به طور قطعی هویت مومیایی نفرتیتی مشخص شده و کامل ترین و دقیق ترین تصویر ملکه ترسیم شده و به همگان نشان داده خواهد شد.

نِفِرتیتی یا نِفرتی‌تی همسر بزرگ سلطنتی (همسر اصلی) فرعون مصر، آخناتون بود و به عنوان شریک سلطنت همسرش شناخته می شود. او و همسرش به خاطر یکتاپرستی و تغییر دین در تاریخ فراعنه پرآوازه هستند.

اطلاعیه دکتر هاواس در حالی منتشر می شود که سی تابوت چوبی رنگارنگ که تصور می شود متعلق به خانواده های کاهنان تقریباً 3000 سال پیش باشد، ماه گذشته در لوکزور مصر پیدا شد.

تابوت ها هفته پیش نمایش داده شدند، و قرار است در موزه بزرگ مصر که در نزدیکی اهرام مشهور جیزه در قاهره ساخته می شود و قرار است در سال 2020 افتتاح شود، آرام گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031851

وب گردی

وب گردی