مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 12 آبان

«اما و اگر های مبارزه با رانت پژوهشی، شناسایی 300 متخلف جدید علمی و ۲۶ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر ایران» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 12 آبان به شرح زیر است:

اما و اگر های مبارزه با رانت پژوهشی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به بررسی سامانه ساعت و عدم حمایت سازمان‌ها از آن پرداخته است، «ساعت» نام سامانه‌ای است که از عبارت «سامانه عرضه و تقاضای پژوهش» گرفته شده است، هرچند قرار بود این سامانه نقش واسطی را میان سازمان‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی ایفا کند، اما نه این سامانه در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی شناخته شده است و نه سازمان‌هایی که زمانی موظف شده‌اند پروژه‌های تحقیقاتی خود را در این سامانه عرضه کنند، از این سامانه استفاده می‌کنند.

300 متخلف جدید علمی شناسایی شدند

حسین آقابابایی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم در این عنوان روزنامه فرهیختگان، به تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات علمی و پیگیری آن‌ها پرداخته است. وی در این باره گفت: چندی پیش فهرستی از آن دسته دانشجویانی را که اطلاعات قابل‌بررسی داشتند، به‌منظور بازنگری و بررسی دقیق و درصورت لزوم برخورد انضباطی، به دانشگاه‌ها ارسال کردیم که متعاقبا برخی دانشگاه‌ها از ما اطلاعات تکمیلی خواستند و ما نیز در پاسخ، هر آنچه در دست داشتیم؛ شامل قراردادها و مستندهای تکمیلی مجددا برایشان فرستادیم. در ادامه، فهرست دیگری را نیز به سازمان سنجش ارسال و درخواست کردیم اطلاعات مرتبط با اسامی ارسالی را برایمان استخراج کنند. در این میان، اطلاعاتی که از این طریق در اختیار ما قرار گرفت، کامل نبود و احتمالا حسب احتیاط، امکان ارسال همه موارد به‌صورت صریح از جانب سازمان سنجش وجود نداشته است، با وجود این اما اطلاعات حدود ۳۰۰ نفر را برای ما احراز کردند که این موارد را هم به‌تازگی به دانشگاه‌ها (۱۰ دانشگاه که غالبا در تهران هستند) ارسال کرده‌ایم.

۲۶ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر ایران

در آخرین رتبه‌بندی پایگاه جهانی سایماگو به‌عنوان یکی از معتبرترین پایگاه‌های رتبه‌بندی و ارزیابی علمی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا در سال ۲۰۱۹ نام ۲۶ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در بین ۱۰۰دانشگاه‌ برتر کشور وجود دارد.در این رتبه‌بندی مطابق با اعلان سال‌های گذشته، واحد علوم و تحقیقات در رتبه نخست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و رتبه شانزدهم کشور و ۶۶۸ جهانی قرار دارد و پس از آن واحدهای خمینی‌شهر، لاهیجان، تبریز، نجف‌آباد، کرمانشاه، رشت، قائمشهر، شهرکرد، سنندج، اراک، ساری،تهران جنوب، مشهد، کرج، یزد، تهران شمال، شیراز، تهران مرکزی، شهرری، همدان، قزوین، خوراسگان، ارومیه، اهواز و مرودشت به ترتیب قرار می‌گیرند که در این رتبه‌بندی هم رتبه ملی و هم جهانی این واحدها هست و می‌توان به نسبت فعالیت‌های سال‌های گذشته این واحدها در راستای صعود و سقوط در این رتبه‌بندی نتیجه‌گیری کرد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 12 آبان به شرح زیر است:

احداث170 هزار مسکن برای فرهنگیان در دست بررسی

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این عنوان روزنامه آفرینش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان درکمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: این طرح به زودی جهت طرح و تصویب در هیات دولت ارائه خواهد شد و برای این طرح 2000 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و یقینا هر زمان که نهایی شود اجرایی خواهد شد. طرح 170 هزار مسکن برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته فاقد مسکن در دست بررسی است و تلاش داریم آن را اجرایی کنیم.

صندوق رفاه وزارت علوم، اطلاعات دانشجویان را صحت سنجی می‌کند

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه در این عنوان روزنامه آفرینش، به بحث اتصال سامانه صندوق رفاه وزارت علوم به پایگاه داده های وزارت علوم درخصوص صحت سنجی اطلاعات دانشجویان اشاره و بر اهمیت این کار و نفع آن برای دانشجویان تاکید کرد. وی در خصوص وام و تسهیلات ارائه شده به دانشجویان و اطاله مدت زمان انتظار برای برگشت این تسهیلات به صندوق و میزان کارمزد با توجه به تورم موجود در جامعه و تنزل ارزش ریالی این منابع در مدت انتظار بر ضرورت شناسایی منابع جدید مالی جهت پایدار کردن حمایت از جامعه هدف صندوق تاکید کرد. فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه نیز طی سخنانی به حفظ امنیت اطلاعات سامانه ها تاکید کرد و به اهم اقدامات حوزه تسهیلات و اهم اقدامات حوزه بازپرداخت اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1031870

وب گردی

وب گردی